Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Hvor mange flasker har dere.....? vasker/koker dere flasken hver gang den er brukt?' hvordan funker disse sterilisatorene? og hvor viktig er det egentlig at det blir sterilt hver gang? trodde de hadde godt av og få i seg litt bakterier jeg.......men jeg har jo tatt feil før....
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 har 2 flasker. jenten vår spiser 5 ganger på et døgn så jeg bruker 1 flaske til 2 måltid. så jeg koker flaskene 1-2 ganger i døgne. dette er min første unge så det kan jo være jeg gjør det helt feil. men hun har nå ikke blitt syk enda ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Gutten vår på 5 mnd får mme. Sluttet å koke flaskene da han var 3 mnd. Men vasker de selvfølgelig godt etter bruk og koker vannet til melken. Har 6 flasker.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Jeg gir mme, jeg har 8 flasker, og steriliserer de etter hvert bruk, Jenta mi er 4 mnd, jeg har hørt at man skal sterilisere flaskene til de er 6 mnd, etter det kan de vaskes i oppvaskmaskin (ikke smokkene). Ei venninne av meg har vaska sine flasker i oppvaskmaskin siden jenta hennes var ca 2 mnd. Hun har ikke vært syk hun heller (ikke som jeg har hørt i allefall:) ) Anngående microsterilisator, de er kjempe kjekke:) Jeg vasker flaskene for hånd først, tar 200ml vann i sterilisatoren putter flaskene oppi, og setter i microen i 5 min, da er de steriliserte:) Ikke er den dyr heller:) 250 kr eller noe:)
Prish Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Har 8 flasker. sluttet å koke dem da hun var 6 mnd.
Ella29 Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Har 6 flasker, vasker de i maskina hver natt, så bruker de kun en gang g da holder det. Evt hvis de kun er brukt til vann bare skyller jeg. Kokte kun den første måneden, da sa HS at maskinvask holdt lenge og så til smukkene.
pimpernell Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 hvor får du kjøpt en slik microsterilisator? vil ha!
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Microsterilisator får du kjøpt på apoteket:) Ok, trodde ikke smokkene tålte kjemikaliene i vaskepulveret jeg.... Men da er det bare å kjøre på da:)
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Vi har 14 flasker! Gidder ikke å vaske hver dag, hehe.. Steriliserer de ikke lengre, tar de på høyeste temp i oppvaskmaskinen! Koker fremdeles tuttene da! Gutten min er snart 4 mnd, slutta å sterilisere når han var 3 mnd ca!
Mrs. Bouquet Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Vet ikke hvor mange flasker vi har, men mellom 15 og 20. Flaskene skal ikke brukes til mer enn ett måltid.
M@mm@ Mi@ Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Jeg har 24 flasker, gidder retten og sletten ikke vaske og styre hver dag. Kjører de i oppvaskmaskin, så i micro sterilisatoren! Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå