Fruen i huset Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Er 16+4 og første dagen jeg ikke er kvalm!! Har ikke spist enda heller, kun mørk sjokolade!!! Det kunne jeg ALDRI gjort for bare noen dager siden! Var kvalm hele helgen, så dette er nyyydelig... Hold ut jenter!! Plutselig en dag er den borte! Og det er virkelig verdt å lide "litt" for å bære frem et nytt liv...
trebarnsmamma? Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Good for you! Jeg er 20+1 og har ekstremkvalme, hadde det hele svangerskapet sist, og regner vel ikke med at det blir stort bedre denne gangen :-/
Fruen i huset Skrevet 12. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2007 Å fy! Jeg beundrer de som har ekstremkvalme og allikevel bestemmer seg for å få flere barn! Det er noe av det minst egoistiske jeg hører om! LYKKE TIL! Ps: Hjelper ingen av tipsene på svangerskapskvalme-siden? Jeg fikk tips om blåbærsaft, og det er jo mulig at det er den som hjelper. Drakk det mye i helgen!
trebarnsmamma? Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Hehe, nei, jeg har alvorlig hyperemesis, og da hjelper ikke sebands, ingefær, akupunktur eller andre slike ting. Det eneste som hjelper meg er medisiner. Lå mye på sykehus i sist svangerskap og har av legene fått streng beskjed om å ta kvalmestillende fra dag 1 denne gangen så det ikke skulle få utvikle seg like alvorlig. Dessverre kan jeg ikke velge å gå frisk gravid, så jeg lider meg gjennom et svangerskap til fordi vi har lyst på flere barn. Har egentlig lyst på tre barn, men jeg tror ikke jeg klarer et svangerskap til, samme hvor lyst vi har på tre barn :-/
Fruen i huset Skrevet 12. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2007 Uff, høres forferdelig ut... Håper medisinene hjelper da! Lykke til i alle fall!
Gjest mphs Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Bruker du postafen eller har du fått noe annet? Jeg har også hyperemis er i uke 21 nå. Sist ble det bedre fra uke 24 og ca. 2 mnd før det kom tilbake. Håper å få en pause denne gangen også. Vi skal også bare ha disse to barna. Det er nok nå og i tillegg har jeg ulserøs kolitt. Dette tror jeg ikke er bra å gjøre for mange ganger. Men jeg er veldig glad for at jeg kan får barn. Det er så mange som sliter og ikke får noen.
Måånestråle Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Ja, er det ikke fantastisk deilig??! Min første kvalmefrie dag var 17+0, og etter det har jeg bare vært småkvalm på noen morgener, noe som ikke har vært verdt å nevne en gang, i forhold til hvordan jeg hadde det fra uke 10 til 17! Nyt tiden framover!!
Golly Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Hva slags medisiner er det dere med ekstrem kvalme går på? Har forsøkt afipran, fungerer ikke i det hele tatt. Heller ikke seaband eller akupunktur. Sliter dere også med energinivået? Jeg har flata helt ut.. Orker ingenting..
Sara Maria Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Godt å høre at det er håp! Jeg er 16+0 i dag og har vært kvalm i 10 uker nå. Begynner å bli smålei kan man si... Håper jeg følger i dine fotspor!
Gjest mphs Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Jeg har brukt litt postafen og ingefærtabeletter. Ellers er det bare å spy, blir bedre etterpå. Og noen ganger kommer det så fort at jeg ikke får tenkt meg om, så i morges spydde jeg rett foran jenta mi. Håper hun glemmer det fort. Nå har jeg Ulcerøs kolitt i tilegg som er aktiv nå så da her jeg det begge veier og er veldig slapp og har vondt i maven i tilegg. Jeg ble 100% sykemeldt denne uken og legen sa at jeg ikke måtte regne med å kunne jobb fullt igjen. Kanskje noen %. Vi får se. Nå skal jeg bare slappe av og ta det rolig noen uker. Jeg har jo også en 2 åring som trenger mammaen sin. Men jeg vil si at resultatet vi får er verdt alt:o)
HeidiMamma Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Hei! Jeg har også ekstremkvalme, og har prøvd det meste av medisiner; både Phenergan, Afipran og Stemetil. Ingen virket så veldig godt så lenge av gangen på meg, og til slutt ble jeg så lei av å være "smådopet" og trøtt at jeg sluttet på medisin. Jeg ble selvfølgelig mye dårligere, og prøvde da akupunktur. Det hjalp meg mye. Nå er jeg fortsatt en del kvalm og kaster opp av og til, men har gode dager innimellom. Har greid å begynne på jobb i 50% igjen også. Håper det verste er over nå. I dag er jeg 16+5. God bedring til alle som fortsatt er dårlige! Nyt dagene innimellom som er lettere og gode:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå