Lykkelig 3 barnsmor Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jeg bruker hormonspiral, men kunne egentlig tenke meg å ikke bruke noe.........men mannen er ikke spesielt intressert i å steriliesere seg, noen gode forslag til eventuelt å overtale han......... vi har fått de barna vi skal da, så nå kunne jeg tenke meg å ha kroppen for meg selv hvis dere skjønner hva jeg mener??
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Jeg forstår deg godt:-) Jeg har også vært den som alltid har puttet i meg ting jeg egentlig ikke ønsket å tilføre kroppen, som hormoner i ulike varianter og funnet ut at nok er nok:-) Jeg fikk tilbud om sterilisering og takket ja, er 100% sikker på at jeg ikke skal ha flere barn. Jeg har tre og sambo har et barn. Føler det riktig at det var jeg som gjorde det da. Han er i tillegg yngre enn meg og om "noe" skulle skje så har han muligheten ihvertfall. Selv om han faktisk tilbød seg å gjøre det istedet for meg:-) Men, det handler om din kropp, og du må være den som tar en avgjørelse for deg, og mannen din må vel nesten få ta avgjørelsen for sin kropp. Jeg er av dem som ikke synes man kan forlange noe slikt av partneren sin, selv om man kanskje ønsker seg det:-) Om jeg kan anbefale noe utover å sterilisere seg, så må det være P-ringen. Den brukte jeg i noen år og var faktisk veldig fornøyd. Den inneholder også hormoner, men i mye mindre grad enn andre hormonpreventiver. Enkelt, renslig og man har en månedlig blødning, noe jeg tror kroppen har godt av, om enn fryktelig irriterende:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 jeg har ei venninne som sa: da han nektet å sterilisere seg; javel... sparer du deg til neste kull om 20 år? ha ha ha ha... han ble ganske paff og ganske sur....... Jeg likte det godt
strikkballen Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Eh - vi bruker ikke noe, satser på sikre perioder og sånne ting, og det fungerer faktisk greit... Men det er jo ikke noe man anbefaler, akkurat, da. Ellers har jeg tidligere prøvd en del forskjellige ting, som jeg ikke var fornøyd med - pessar var kanskje det verste:((( Snakk om turn-off med all fomlingen for å få det på plass... Men dette er lenge siden, er sikkert en del andre ting nå som er mye bedre. P-skum og sånt - kanskje noen som har prøvd det? Legen kan sikkert gi deg noen råd. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå