Gjest Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jeg har vært til kontroll med UL i dag og da anslo legen vekten på baby til ca 2600, synes ikke det var så verst jeg,ser ikke ut til å bli en 4 kg da ivertfalll. Skal tilbake til ny sjekk med UL om 2 uker pga at han er nå litt under sin vekstkurve,men det var så lite og det kunne være tilfeldig sa hun. Flere som har opplevd dette?
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 var også på vekstestimering i dag. Er 34+1 og hadde minus 0,5 % i vekstavvik. Jm og lege beregna da babyen til å være ca 2500 gram, og at dersom ho vokste normalt fremover ville ho være ca 3500 gram ved termin. Husk at det er vanskelig å måle størrelsen og vekta nøyaktig, og de beregner pluss/minus 10% som innenfor normalen (da tar de i betraktning målefeil fra deres side også)
Gjest Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 legen sa det kunne være helt tilfeldig at hun fikk de målene. Vekstkurven på UL skjemaet hadde flatet litt ut,men det var ikke mye sa hun.
Athina' Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Vekstestimering er sånn hipps opp happ. Var på det jeg også, og legen sa at jeg måtte ta det med en klype salt for hvis hun målte 1 mm feil ble det 3% +/- i feil. + at de måler ikke alle lemmene hos babyen så de kunne umilig anslå den rett vekten, og det er jo sant da. Så på Levanger sykehus tenker de ikke over det eller blir "bekymret" før man ligger på 20-25 %. Det er jo også historier opp og ned i mente her på 3. tri om folk som har fått beskjed om at de kan vente seg babyer på opptil 5 kg og ut har det kommet en normal baby på 3,5 kg :-)
majsenna™ Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Jeg ble også sendt til UL pga at magemålet mitt hadde gått ned i løpet av 1 mnd. Gynekologen sa at alt så helt normalt ut, men jeg skal tilbake om 14 dager for å måle tilveksten. Syns det var greit å få sjekket det.. ikke artig når magen blir mindre, når det er meningen at den skal bli større!! Har termin 16.12.
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Sist jeg var gravid ble min datter estimert til 3100gr i uke 32 og til 4600gr i uke 39-40.. Var livredd og gråt mine modige tårer fordi jeg ikke ville føde et så stort barn..men de sa at siden jeg var så høy var jeg skapt til og føde og at dette kom til og gå bra..ikke at det roet meg..he he To dager før termin kom det ut ei jente på 4110gr og 52cm og hode på 36cm En helt grei og fin fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå