Gå til innhold

Innspill ift kveldsrutine?? ( samme som ammededatten:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 2 mnd og den siste uka har vi prøvd å lage " rutine " med at hun legges ca 21.30 hver kveld. Får siste måltid rundt kl 20.30- 21.00.

Hun har sovnet mellom 21.30- 22.30 hver kveld hele uka, noe vi er fornøyd med med tanke på at hun bare er 2 mnd...

Tenker å sakte men sikkert prøve å legge henne tidligere å tidligere, men må jo begynne en plass:)

 

Når hun blir lagt i denne tiden sover hun som regel til 02.00-02.30, får mat, sover videre til ca. 05, får mat, sover til ca. 07.00, mat også er det morgen ca kl 09.00...

 

Enkelte netter er hun mere våken en andre, og da ligger hun gjerne opptil 20. min etter amming før hun sovner.

 

På dagen har hun ikke noen fast sove rutine og varierer fra dag til dag hvor mye hun sover på dagen.

 

Hvordan høres dette ut for dere og hvordan sover deres baby ( ca 2.mnd ) om natten?

 

Synes hun spiser lite effektivt v nattmåltidene ( sovner ofte og suger svært langsomt og i kort tid..) har en mistanke om at dette er med på å gjøre at hun sover korte etapper etter kl. 02.00... Tips, erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 2 mnd idag. Hun legges rundt 1930 ammmer da inne på soverommet. Kan være urolig , men ser at hun er trøtt. Roer ned, ut og inn m smokk litt opp og ned d også så sovner hun etterhvert . våkner da rundt 03, ammer, våkner igjen 06-0630 ammer ., våkner igjen da ca 0830- 09. Siste dagene har hun blitt trøtt rundt 10- 1020 så da legger jeg henne ut og da sover hun 3-4 timer. Så er d henting i barneh osv på ettermiddag, tenkte siden hun begynner å få litt rutine på form tenkte jeg at jeg skulle legge henne ut på ettermiddagen også. Har vært veldig Streng hvis du kan kalle d d på rutiner og d har funket perfekt på storesøster hun er litt over 2 og aldri vært noe probl m soving.

 

 

Skrevet

noen spm til deg mamma til snart 2:)

Sover hun ikke noe etter formiddagsluren på 3-4 timer? Hvordan får du henne i seng så tidlig?

Er hun urolig på nettene eller sover hun godt? ( irker som mi snur døgnet litt av og til ) men aldri slik at vi må stå opp med henne på natta. Merker det på at hun er mere våken før og etter amming, og det tar lengre tid før hun sovner igjen etter amming. Takk for innspill forresten:)

Skrevet

Går som regel og henter i barnehagen ca 15 så sover hun en time da og litt frem og tilbake på sofaen eller på oss på ettermiddagen. Vi begynte tidlig å prøve å legge henne når vi trodde hun var trøtt istedet for å ta en time eller to på sofaen steller vi henne og legger henne i sengen. Hun sover godt på nettene og er ikke urolig,

Vet ikke om du har barn fra før, men rutiner er d eneste barnet kan forholde seg til når d er så små så gir d visst trygghet:) men er nok litt tidlig for at rutinene er helt like hver dag, d begynner iallefall å falle litt på plass her, må prøve seg frem.På natten prøver jeg å dytte inn smokken for hun gråter ikke bare ligger og grynter når hin våkner, går ikke d ammer jeg , hun er alltid vrldig trøtt, når jeg ammer kan hun noen ganger ligge litt og ordne etterpå , men jeg sovner og d gjør hun også.. Deilig når rutinene kommer....:)

Skrevet

min ble også 2 mnd i helga.

jeg legger han kl 1930 hver kveld,og vi begynner kveldsrutinene ca 45 min før leggetid,da tar vi et godt kveldsbad,og tar oss god tid på badet,lar han bli skikkelig god og blid,og tuller masse,så blir det mat tid ca 1910,og legger han ned for natta kl ca 1930,da ligger han som regel og suller litt ei stund før han sovner,men aldri noe skriking,heldigvis.så våknern i 0330 tiden,får mat,og sover til 0700,får mat og sover til 0900,og da står vi opp,skifter bleie,og får mat kl 0930,legger seg igjen kl 10-1030,sover til ca 1300,får mat,bleie og kos,blir trøtt rundt 1415-1430,sover da til ca 1530,mat igjen,bleie,kos og tar siste duppen fra ca 1630-1730, og får da mat,bleie,kos før vi begynner med kveldstellet ca 1845...

 

vi har hatt slike rutiner litt over en mnd nå,syns det er veldig greitt at ting er litt forutsigbart,både for oss og får lillemann.men selfølgelig ingen dager er like,men som regel er dagene slik,om vi ikke er ute å farter da..

Skrevet

Jenta vår er ca 2 1/2 mnd nå.

Vi har valgt å ikke ha noen veldig strenge rutiner på kvelden. Det er denne tiden vi har mulighet til å være litt fleksible. Når hun blir større blir det vanskeligere og vanskeligere å "slurve" med leggingen.

Hun henger stort sett i puppen hele kvelden. Når hun begynner bli trøtt ved 21 tiden så vasker vi henne og tar på henne de klærne hun sover i om natten.Da blir hun alltid grinete, skjønner at hun skal få mat ;) Så da får hun enda mere pupp. Lar henne ligge til det er skikkelig skrapa. Som oftest er hun fortsatt ikke mett og får da litt mm som jeg har pumpa på flaske. Da blir hun veldig glad og er våken litt til før hun sovner. da sover hun til ca kl 6.30 på morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...