☆Anonymia☆ Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 har ikke noe annet i hus,og han liker ikke bare vann enda..
Gjest Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Sitrus er vel ingen vinner vanligvis, så vidt jeg husker. Venn ham heller til vanlig vann.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Ja, hvorfor ikke? Agurk, appelsn, eple, egentlig all frukt setter litt smak dersom du kvir deg litt på å bruke sur sitron.
☆Anonymia☆ Skrevet 12. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2007 ja jeg har som sagt ikke noe annet i hus enn sitron dråper....og han nekter vanlig vann inntil videre,og han må jo få drikke..
Babyfacepsycho Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Så lenge ikke hverken du eller pappan hans er allergisk mot sitrus frukter så skal det gå greit. =)
☆Anonymia☆ Skrevet 12. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2007 nei ingen av oss er allergiske mot det..
Babyfacepsycho Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Da er det ikke noe problem og gi han det. Hvis han liker det da. =) Eneste problemet med sitron og andre sitrus frukter, er at det er veldigt allergent. Men hvis han ikke har nær familie som er allergisk mot det så er risken for at han skal bli det minimal. Så da skal det ikke være noen fare og gi han det.
☆Anonymia☆ Skrevet 12. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. november 2007 ja det stemmer jo det at de ikke skal ha sitrusfrukter..men det er jo bare snakk om noen dråper... og han likte det...
Babyfacepsycho Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Da er det sikkert greit. =) Tulla spiste apelsin i barnehagen forrige uke og hun er bare 10 mnd. Det gikk kjempe bra det. =)
☆Anonymia☆ Skrevet 12. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2007 håper det..) hehe. ja så lenge de ikke reagerer på det så ?
maybe3 Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 Babyfacepsycho: Hvor har du hørt det om at du kan gi barnet sitrus hvis mor eller far ikke er allergisk? Det har ingenting å si. Min datter er allergisk mot sitrus,men det er verken jeg eller faren hennes. Jeg vil ikke anbefale noen og gi et barn sitrus på bakrunn av at foreldrene ikke er allergisk.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 Så bra jeg så denne tråden, lucas vil heller ikke ha bare vann, da skal jeg prøve med en eller annen frukt i vannet:)
Babyfacepsycho Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Ja du merker jo fort hvis han reagerer på det. Og man må jo før eller siden prøve det uansett, for man får jo ikke vite om barnet er allergisk eller ikke uten og prøve. Bare man er obs på at det er første gangen han prøver det, og er forberedt på at det kan komme en reaksjon så er det jo greit. Men allt som oftest går det jo greit. =) Men hvis han skulle få en reaksjon så er det vel mest sannsynlig med utslett, gjerne runt munnen, og det ser du jo rimlig enkelt. =) Går nokså bra så. Han syntes ikke det var surt da? Hihi. Tulla ser så søt ut når hun får smake på noe som hun synes smaker rart. Ha ha. =)
☆Anonymia☆ Skrevet 12. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 12. november 2007 hehe nei ,hadde ikke så mye i ,bare noen dråper og mye vann...smakte på det selv,og var ikke så veldig surt... gikk ned hos han vertfall..
Babyfacepsycho Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 Det har jeg hørt flere ganger. Blandt annet fra tullas helsesøster. Selvfølgelig kan det jo ske at barnet er allergist selv om ikke mor/far er det. Men risken er mye mindre. Og enn peke pinn og gå etter er jo at dersom mor/far eller annen nærme familie er allergisk så skal man vente med og prøve det, (nå snakker jeg gennerellt sett om allt som er allergent) men dersom barnet ikke har nærme familie som er allergisk så kan man prøve. Men selvfølgelig skal man jo prøve bare litt til og begynne med, og være obs på at barnet kan reagere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå