Gå til innhold

Dere med barn som får mme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Sover de hele natten? Og hvor mange måltider i døgnet vil deres barn ha? Jeg har begynt med mme nå, hun er to måneder. På pakken står det at hun bør ha 5-6 måltider i døgnet, men min lille jente vil ha like mange måltider som før hun, 8 hvert døgn. Dessuten drikker hun gjerne 800-900 ml i døgnet allerede nå, er det vanlig? Når begynte deres barn å sove natten over? Mange sp.mål men håper noen kan svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min får bare mme, er 3,5 mnd. han spiser 1-2 ganger om natta. får ca 6 flasker i døgnet og spiser 800-1000 ml i døgnet.

Skrevet

min ble 2 mnd ihelga,og har fått mme siden han ble født...

han sover ikke igjennom natta enda da,men han sover godt og lenge i strekk.han legger seg 1930 hver kveld,og får siste måltid like før han legger seg,og da sover han som regel til 03.30,og spiser da ca 150 ml mme,siden det er såpass lenge siden han spiste.

så sovnern med engang,og sover til ca 0700,og får da ca 120 ml mme,og sovner,og sover til 0900,og da står vi opp og får mat ca 0930.

så får han mat kl 1300,1530,1730,og ca 1915....så da blir det ca 6-7 måltider iløpet av et døgn,han spiser som regel 120 ml pr måltid,men avogtil mere og avogtil mindre...

hvor mye man skal ha i døgn er avhenig av kroppsvekten,da ganger du vekta til babyen med 0,15( 5200*0,15=780,dette spiser gutten min pr døgn fordelt på 6-7 måltider,men det er bare ca altså)

når megden mme overstiger en liter i døgnet,anbefaler man å begynne så smått med grøt/velling,men dette er noe du kan snakke med hs om:)

håper du ble klokere nå,lykke til:)

Skrevet

Dette er veldig individuelt. Min er 5 mnd og spiser ikke så mye av gangen; derfor har vi fortsatt 7 flasker i døgnet, inkludert en ved legging kl 19, en før jeg legger meg 22.30, en rundt 02.30 og en rundt 06.00.

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd, og får 5 måltider på 200 ml. Noen ganger litt mindre, men hun spiser stort sett hele flaska.... Hun har sovet hele natta siden hun var 2 mnd ca.... Men det å sove natta gjennom er vel ganske individuelt....

Skrevet

blir vel skutt nå men, Han får 4 måltider, med ca 4 timers mellomrom. 180ml på dagen og 210ml før legging på kvelden. Da sover han stort sett 8-10 timer. Av og til får han 5 måltider hvis han våkner på natten.

han er 3 mnd.

Fungerer veldig fint her, han legger på seg, og ser ut til å trives.

Skrevet

Vår jente spiser 100- 140 ml fem- syv ganger om dagen.

Hun er tre og en halv måned, og sover åtte timer om natten.

Da hun var nyfødt sov hun seks timer om natten, og ville ha mat èn gang pr.natt. Etterhvert begynte hun å sove hele natten.

Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Vi har 4 måltider til dagen iløpet av 10- 22. De er helt faste. !0, 14. 18 og 22. Hun får nå 1 grøtmåltid. Hun sov hele natten fra hun var litt over 1 uke. Med hele natten mener jeg 10 timer uten mat :)

Skrevet

Mn gutt øket måltidene sine veldig i begynnelsen. spiste seg fort opp til 120ml og 150ml, og spiste da mange ganger i døgnet. nå spiser han 5 flasker i døgnet siste flaska i 7-8 tiden p kvelden og da sover han natten over. 4 mnd.

Skrevet

Gutten min er 4 mnd.. han sover IKKE hele natten... selvom han får velling på kvelden...

varierer hver dag hvor mye han spiser, men ca 5-6 måltider med 200ml.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...