Gå til innhold

Sove hele natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hvordan få babyen (6 mnd) til å sove hele natten? Er våken mye så begynner å bli veldig sliten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også hatt det slik med gutten vår. Han er nå 6,5 mnd. Vi begynte sist helg med å ta fra han siste soving på ettermiddagen. Han sov tre ganger frem til da. De trenger ikke dette hvis de ikke våkner igjen etter 1 time. Hadde han våknet ville det fortsatt vært behov for litt mere søvn. Han ble lagt tidligere(1,5 t) og sov første natt uten mat. Men så har vi hatt ei urolig uke med nattevåk som vanlig. Har gitt smokk mange mange ganger...og noen ganger natt mat som før. men nå i helga snudde det litt. Han har sovet tre netter på rad og det er bra! Det blir nok flere våkne netter men han beviser jo at han klarer seg uten mat på natta. Er heller ikke utsulta på morran. Så rådet mitt er: tålmodighet, og gi smokk når barnet er våken så kanskje han forstår at det ikke er mat å få!

Skrevet

Når legger han seg/Står opp?? Babyen min vil ikke ha smokk da.

Skrevet

Han legger seg mellom 19.39-20.30 og er oppe igjen mellom 08.00-09.00

Skrevet

Hvor mye sover han på dagen da? Babyer på 6 mnd har behov for ca 14 timer søvn i døgnet mener jeg å ha lest et sted.

Skrevet

Sover ca 3,5 time fordelt på tre lurer

Skrevet

Barn fra 6 mnd skal ikke legges senere enn 19.

Skrevet

Det var jo ikke så mye! Jeg har en venninne som har en gutt som sov 6 timer om dagen, og veldig dårlig om natten. Da hun lot han sove mindre på dagen ble natta mye bedre. Men da virker nok ikke det rådet for deg. Har et annet råd som virket her, men får nok pepper for å si det... Jeg tok på jenta mi mer klær, for hun liker veldig godt å ha det godt og varmt når hun sover. Er hun litt kald så bare styrer hun og vil ikke sove. Nå sover hun i body, pysj, nattpose av tynn bomull og dyne. Sover som er sten hele natten. Jeg burde jo vørt bekymret for overoppheting, for hun er ganske varm, men det er sånn hun vil ha det. Har jeg midre på henne er hun litt kald på armer og hender og hun sover dårlig.

Skrevet

Jeg mener å ha lest noe om at de skal sove mellom 12 og 14 timer i døynet. Så kan de få problemer med søvnen hvis de sover for mye på dagen, for lite på dagen er for sultne eller for mette før de skal sov om kvelden.

Vår gutt gikk i den tiden over fra tre til to lurer om dagen. Han fikk sove så mye han ville før 4. Dersom han var trøtt etter dette (hvis han sov lite om dagen) fikk han sove max 15 minutter- for å slippe at han ble overtrøtt til natta (kunne bli litt sutring da fram til sengetid). Vi gav ham grøt i halv syv- syv tiden og la han halv åtte. Han våknet av og til om natten og virket sulten. HS sa at vi skulle gi ham vann (even sutt), men det gikk ikke. Jeg hav han halvt måltid mme sånn at han sovnet igjen. Nå sover han fra halv åtte til åtte halv ni tiden. Herlig. Når han våkner på natten og gråter går jeg inn til han og trøster han i senga, stryker han over nesa og på kinnet. Vi invisterte også i en bamse med sånn sovemusikk som du trekker opp. Den er super. Så legger vi et helseteppe inntil øret hans. Min mor gjorde alltid det på oss da vi var små. Lettere å sove da.

Sånn vi gjorde det (og gjør det), så kan du se om det er noe du kan prøve ut.

Skrevet

Hvorfor ikke det? Synes ikke en kan si noe så bastant og som skal gjelde alle. Jenta mi legger seg 20.00. Hun er 8 mnd snart og har gjort det siden hun var 4 mnd. Hun sover kjempegodt om natta og er blid som en sol hele dagen. Virker ikke trøtt. Hun har siste lur fra 15.30 - 17.00 ca.

Skrevet

snuppa her er 6,5 mnd å vi brukte i helga ferber metoden det tok en kveld og har sovet over de 2 siste netterne..

07.30; 220 ml mme

9.30-10.30 ca; lur

11.00; 1 porsjon grøt.

13.30 tiden ; en lur ca 20 min

14.30 middags glass og dessert

16.00 ca en lur på ca 30 min

18 grøt

19 kvelds flaske og seng..

så sover hun fra 19- 07 tida... (håper det forsetter)

har dere prøvd ferber metoden?! anbefaler den sterkt jeg da, siden vi foreløpig har suksess.. hva spiser han/hun?! tar ikke smokk nei?! har han/hun noen koseklut..

prøv å ikke ha siste luren så seint...

Skrevet

De skal ikke sove etter 16 på dagen og legges før 19 - det er rådet fra en av landets såkalte eksperter. Jeg gjorde som deg - la 20-20.30, men etter å ha fulgt disse rådene sover ungen enda lengre og bedre - også om dagen - og humøret er på topp hele tiden! Derfor!

Skrevet

Men for all del - gjør det som funker for deg! Men hun som skrev innlegget spurte om råd - det kom jeg med! Du, mini&mamma kan jo heller komme med råd enn å angripe mitt...

Skrevet

Hæ? Synes ikke helt du formulerte innlegget ditt som et råd, da men...

"barn SKAL ikke legges etter 19...". Har lest dette jeg også, men det passer ikke her i huset. På samme måte som hos deg sover jenta mi kjempegodt når hun legges 20 og hun sover lenge. Er uthvilt og blid om dagen og har gode lurer på dagen. Synes bare du var litt bastant, ikke noe annet.

Skrevet

mini&mamma

Du får ikke pepper av meg, jenta mi har lenge vært sååå urolig om nettene, men på dagen når hun sover godt innpakket i vogna sover hun jo såå rolig, derfor prøvde jeg som deg, pakket henne godt inn på natta...

Hun er glad i en slik dyne-dress til utebruk egentlig, men jeg la henne inni den med bare en tynn pysj under. Den er jo litt tykk og har armer og ben..hun sov fra 20 til 06!! vi har det veldig kalt på soverommet, så jeg hadde dynen lett over henne også..dette var natt til mandag. Natt til i dag prøvde vi uten igjen, og hun har vært så urolig.. Så, i natt skal vi prøve vinterdressen igjen..

Jeg kjente på henne før jeg la meg, og når hun våknet igjen, hun var overhode ikke overopphetet, sikkert pga at vi har det kalt på rommet..da kan det ikke skade mener jeg. Noen små bare liker og bli pakka inn, og hva gjør man ikke for at de skal ha det bra?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...