Gå til innhold

Orker lite - vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 29 uker i morgen og føler at formen er på vei nedover.

Er generelt veldig tungpusten om dagen, men det blir verre når jeg er i aktivitet. I morges har jeg ryddet og ordnet/vasket litt på kjøkkenet, støvsugd 1. etasje. Etter det var jeg helt utslitt og måtte sette meg og slappe av i 20 min før jeg orket å gå i dusjen. Blir svimmel, tungpusten og generelt utslitt. Henger fortsatt i etter at jeg nå er ferdig dusjet og sitter og slapper av i sofaen. Måtte til og med støtte meg på badet i tidligere.

Er det vanlig å være sånn? Synes liksom det er litt voldsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe har det på samme måte.. Har med blodtrykket å gjøre tror jeg, iallefall noe sånt jm sa til meg. gravide har vanligvis veldig høytblodtrykk. Før gikk jeg tur med hunden mange ganger. Men hvis jeg gjør det nå så er jeg helt utslitt når jeg kommer hjem igjen. Begynner å se stjerner og sånn. Tenker sånn hvis man blir sliten av bare det, åssen skal man klare en fødsel da. Men sambo var veldig støtte og sa det at det blir sikkert annerledes da, og at adrenalinet tar over. Man må jo også huske på det at man bærer jo på noen ekstra kilo. Føler jo at jeg nesten tipper når jeg tar på meg sokker om morgenen så er jo ganske vanlig at det blir sånn.

klemmer :)

Skrevet

Jeg signerer denne jeg. Er i uke 30 og er egentlig i fin form,men alt tar på. Støvsuging er et mareritt for da er jeg helt gåen etterpå. Puster for 3 og blir veeeldig fort sliten. Pleide og sykkle endel,gjort det gjennom hele svangerskapet,men det er bare å glemme nå! Så du er ikke alene om det!

Skrevet

Samme her! Er i uke 32.

Vært i storslag hittil, og har struttet av energi hele veien (bortsett fra ryggvongdt og magekatar, men selve formen har vært super).

Men den siste uken er det ingenting som skal til før jeg blir skikkelig sliten. Stor utfordring for meg som i utgangspunktet ikke klarer å sitte i ro. Føler meg skikkelig ubrukelig. Men det er nok helt normalt, vi lager jo tross alt en baby:)

Skrevet

Føler det samme jeg også. Har ikke overskudd til noe som helst... Går her hjemme og suller og må legge meg ned flere ganger om dagen. Selv små arbeidoppgaver i hjemmet blir noe jeg utsetter til dagen etter... Har konstant dårlig samvittighet over ting jeg ikke orker å gjøre, og for samboeren min, som må jobbe nesten dobbelt så mye siden vi driver i sammen. Sist jeg var gravid var de to siste ukene fantastisk. Da sprudlet jeg over av energi. Håper det blir slik denne gang og, så jeg kan ta igjen litt av forsømte ting.

Jeg kan ikke forstå hvordan jeg rakk å gjøre alt mulig før...

Nå dreier alt seg om å komme seg opp om morgenen, lage frokost mens jeg brekker meg, få gutten i barnehagen, hjem å ligge rett ut en stund, og bruke en hel dag på å gjøre små ting jeg vanligvis hadde gjort unna på et par timer....

Skrevet

Slenger meg på denne jeg også!

Er i dag 34+3, og overskuddet mitt har virkelig tatt seg ferie, og det skjedde sånn helt over natten! I forrige uke hadde jeg energi nok til en hel hær, og humøret var på topp! Men på lørdag våknet jeg opp og var helt "død" Har ikke energi til å få gjort noe annet enn stillesittende arbeid!

Sov til kl 10 i dag, og det eneste jeg har fått gjort hittill er å spist frokost, luftet hunden samtidig som hestene fikk mat. Jeg har fyllt en oppvaskmaskin, en vaskemaskin med klær og bestilt julekort på nettet!

Desverre kommer ikke sambo hjem før sent i kveld så jeg er alene med gutten min på 4år etter barnehagetid i dag også!

Håper virkelig at overskuddet snart kommer tilbake fra ferien sin for jeg trenger det virkelig noen uker framover enda...har MYE som må gjøres de neste ukene!!

Skrevet

Henger meg på her jeg også. Er i uke 31/32 og er helt utslitt jeg også.. det virkelig ett ork hver morgen å komme seg gjennom arbeidsdagen, men jeg har bestemt meg for at jeg SKAL klare det. sliter med kvalme og brekninger enda sånn innimellom og blir fort sliten av nesten ingenting. blir mye soving og pauser i løpet av en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...