Gjest Sekretøsa Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Mini på 2 mnd har fått konstatert "øvre luftveisinfeksjon" Mest sannsynlig har det satt seg bakterier i all gugga i nesa, for han har vært tett og surklete siden han ble født. Det har forsovit ikke bydd på problemer, uten at han har våknet på natten fordi det tetter seg så mye at han ikke får puste. Så jeg begynte og legge han på magen, og da sov han hele natta. Siste ukene har han sovet fra 21-7, UTEN mat, og det er jo og et luxusproblem for folk med så små barn.. Var og fikk pencilin hos legen, og nå har gutten det vondt! Han sliter med magen, har 8-10 bæsjebleier i løpet av en dag, fiser hele tiden, er oppblåst, kaster opp maten som regel 1-2 ganger om dagen, og er skikkelig utilpass! Var hos legen i dag, og fikk beskjed om og fortsette på kuren frem til torsdag. Han har ikke blitt bedre, så vi skulle få henvisning til Ø-N-H. Hadde dere holdt ut i noen dager til, nå tenker jeg mest på at gutten har det vondt, eller hadde dere kutta ut medisinene som alikevel ikke hjelper?
lille-persille Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Hei:) Jeg forstår godt at du er fortvilet, ja... Magesmerter/ diare er jo et ganske velkjent problem i forbindelse med antibiotikabehandline, men hvis legen sier at dere må fortsette, så hadde jeg gjort det, ja. Det at han får disse plagene er selvfølgelig en bivirkning, men en bakterieinfeksjon som legen har vurdert som nødvendig å behandle er ikke noe man bare revurderer selv. Legene er faktisk ganske restriktive i behandling med antibiotika til små barn. Jeg ville gitt sukkervann når jeg fikk inntrykk av at han har smerter, evt. Paracet etter avtale med legen. Men jeg ville ikke kuttet ut behandlingen uten at jeg hadde snakket med legen. (Du kan jo evt. ringe og spørre om legen kan bytte til annen type AB.) God bedring til lillegutt i alle fall:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 ja, jeg vet jo at slike kurer MÅ følges, men får jo vondt av lillegull da Vet ikke om det har noe for seg og bytte når det bare er noen dager igjen av kuren.. da må jeg vel begynne forfra..?
Sivalur Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Synes ikke du skal kutte ut medisinen på egen hånd nei... men har du vært hos legen og sagt hvilke reaksjoner han har fått? Finnes annen antibiotika som ikke inneholder penicillina, kanskje det er den han reagerer på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå