Gå til innhold

Dere som vet/vil vite kjønn - Babyrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tekt på hvordan babyrommet skal være? Jeg har lyst til å få vite kjønn om det går an, og drømmer litt om hvordan vi skal pusse opp rommet til våren. Vi har hvite vegger i de fleste andre rom, så har lyst å male det i en annen farge. Kanskje blått til gutt, men usikker på om rosa blir litt vel mye rosa hvis det er jente... Hvilke farger vil dere andre ha, så kanskje jeg får litt inspirasjon!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg er så innspirerende da, i forhold til farge på veggene..

Men vi skal i alle fall ha hvitt barnerom (det er allerede hvitt) og når jeg får vite kjønnet (på julaften) skal jeg bruke... former...?? Nei hva heter det? jaja Du legger en slags plate på evt papir og maler inni.. når du tar den bort har du malt en blomst eller lignenede.. (håper du forstod det:)

Jeg skal i alle fall gjøre det, slik at rommet blir hvitt, innimellom dekorert med fks blomster på veggene, i noenlunde symmetriske former så klart. Og da enten i blått eller rosa:)

Føler dette var enormt dårlig forklart, så du får si fra hvis det er noe du ikke forstod.. Har det i hodet liksom:)

Skrevet

Jeg har funnet to typer mønstret sengetøy (guttete og jentete) som jeg har sydd barnesengetøy av. Resten skal jeg stifte opp på noen store blindrammer. Man kan også finne en kuul tapet til blindrammene. Slik slipper jeg å male hele veggen hver gang jeg har lyst på en forandring.

Veggene blir hvite, gjennomgangstemaet (gardiner/teppe) en slags lime/eplegrønn, passer til både gutt og jente.

Kanskje plusser jeg på med noen Wallies (se inreda.se) som er lette å sette på/ta av.

Skrevet

Joda, skjønnte hva du mente jeg!:) Det hørtes jo fint ut da!!

Det som skal bli babyrommet her er også hvitt nå fra før, og det var jo veldig smart med slik dekor du vil ha. Jeg er så redd for at et rosa jenterom skal bli litt for... ja... rosa... så kanskje vi heller gjør noe liknende om det blir jente. Da blir det jo rosa, men ikke så mye at man blir helt lei heller:)

Skrevet

Det var jo masse inspirasjon allerde. Slike "wallies" var jo også smart, kan bare ta av eller flytte om man blir lei eller vil bytte de ut:)

Skrevet

barnerommet vårt er ikke så stort, så vi tenkte kanskje å ha en skarp blå farge på den ene veggen og lyse hvite vegger på resten.... hva syntes dere om det??

Skrevet

Hei simba..

Det var akkuratt det jeg tenkte med min ide.. at å male hele rommet blir fort litt "voldsomt"...

Finnes et sted en nermere forklaring på dette med Wallies...? Det høres flott ut men tror ikke jeg helt forstod poenget/teknikken...??

Skrevet

Vi ser på en eggehvit farge på veggene, så skal vi kjøpe inn seng og kommode i eik tenkte vi. Pynt og slikt er jeg veldig usikker på, men alt av pynt/sengetøy osv blir i blått.

Hvilken "pynt" har dere? Kan jo ikke bare stå en seng og en kommode der, hva har dere? leker? hmm.. :)

Skrevet

Ja, og jeg som ikke hadde tenkt på det;) Jeg vurderte å male to vegger bare, og ha de andre to hvite...

Her er eksempler på "Wallies" :)

http://www.barnerommet.no/make_over/index.htm

eller linken som ble brukt før her: www.inreda.se. Men fikk det bare til på www.inreda.com.

Skrevet

Jeg synes det virker fint! Har vurdert det samme selv!:)

Skrevet

Den var til Airam85.

Skrevet

Hmm.... vet neimen ikke....

Jeg vet bare jeg skal ha skap, kommode og seng. Og det virker stusselig. Må jo ha noe hyller og andre ting, vet bare ikke hvordan ennå. Og den blir jo fort nok stor, og da må den jo ha praktiske løsninger for lekene sine...

Skrevet

Jeg tenker slik at nå skal det være et babyrom som bare skal være rent og uskyldig. så når han blir større og får interesser å vi begynner å kjøpe store leker osv, så drar vi nok på IKEa å kjøper tøffe blåe kommoder og slikt, + smarte løsninger for oppbevaring av leker. nå blir det bare søtt egentlig..

Skrevet

Har ikke eget babyrom foreløpig, men hvis vi flytter og får det, så hadde jeg planer om tre hvite vegger + én vegg i lys limegrønn (ikke skarp, bare dus og behagelig). Synes det er en farge som er veldig fin å kombinere med enten rosa eller blå gardiner og annet stasj. Ikke helt hvitt, men samtidig relativt nøytralt. Et alternativ til grønt kunne også være beige/lys brun/caffe latte e.l.

Skrevet

Jeg holder først nå på å ordne rommet til første jenta mi som er 2 år. Rommet hennes er i en dus grønnfarve, hvit seng og hyller, skapstammene er rosa og dørene hvite. Har slike wallis med sommerfugler og "mygnetting over hodeenden på sengen med sommerfugler hengene i. Og så har hun fått en lysekrone i taket:o)

Babyen jeg venter nå blir også en jente så får se om jeg velger samme grønnfarve på veggene hennes. Men først skal hun ligge inne hos oss.

Skrevet

Annbefaler IKKE dei klistermerka som man kjøper på braneromme.no

faller pga dårlig lim...

er heller ikke så lett og få en 2,3 eller 4 åring til og lav vere og pirke på det heller....

selv om det vart kjempe stilig...!!men det varte dersverre ikkje lenge,så skal male isteden for,tenket og bruke sjablonger eller noe i den duren=)

Skrevet

JA!!!!!

Hahahah.. der sa du det... hvis du leser innlegget mitt lenger oppe ser du at DET var ordet jeg lette etter, det sto jo helt stille i nøtten.

SJABLONGER har jeg tenkt og bruke ja!!

For en lettelse, er så utolig irriterende og ikke huske hva ting heter når du egentlig vet det utmerket godt:)

Skrevet

Vi får en gutt og rommet hans blir i fargene hvitt, brunt og grønt - vil ikke ha noe særlig blått der inne.

Så det ble hensvik seng og stellebord fra ikea - fint og klassisk design! har en brun liftgardin (sjokoladefarget) og leter nå etter et teppe som kan ta opp de 3 fargene.

Har bestilt wallies fra USA i hagetema, så det blir samme tonen på de som i resten; grønt og litt gult etc

Med unntak at stellebord og seng, så har vi kjøpt en lenestol med hvitt trekk der inne, har puter i og et teppe som vi har fått i gave. Det er spesialdesignet til junior, så det er lin på ene siden og et pent blått mønster inni. Har noen blå stoffkurver som jeg fant på ikea som tar igjen det blå i teppet.

Vi skal ikke bo her så lenge at han får prege sitt eget rom. Da mener jeg prege i den forstand dersom han digger brannbiler, så får han ikke det på veggene. Men når vi flytter en gang, så vil rommet hans bli gjennomført slik - han skal få være med på prosessen!

Skrevet

Vi får en gutt, og han får rommet som storebror har hatt, som tilfeldigvis hadde to hvite og to blå vegger da vi flyttet inn. Vi hadde ikke malt noe om det ble en jente - selv hadde jeg lyseblått rom.

Blåfargen er veldig dempet, ikke babyblå. Vi visste ikke kjønn på storebror, så alt av sengetøy og annen dekor er kjønnsnøytral. Rommet har et innebygget skap som har fått dyreknotter fra www.r-bergersen.no

Jeg tenker at jeg ønsker å pusse opp når vi har tid og krefter til det, og ikke når vi MÅ fordi barna blir lei av innredningen. Derfor går jeg for rene, malte vegger, nøytrale gardiner osv. Storebror flytter nå inn på et rom vi har malt grønt. Regner med at vi slipper å male noe mer der inne før tidligst om 10-12 år, så kan vi heller skifte ut møbler og bilder på veggen osv. etter behov.

Skrevet

Vi skal male i grågrønn farge på veggene og male kommoden/sjenken som står der inne sterk grønn. I tillegg har vi kjøpt et barneteppe i sterke farger og skal matche gardiner til dette. Skal ha jente ,men det er jo ikke 100%. dessuten er jeg ikke så rosa av meg. Men grønn er livets farge, så det er jo litt fint da! Skal også ha gammel vogge fra 1860 som babyen skal sove i, og den er brun.Kjenner jeg gleder meg til å få det istand nå. :)

Skrevet

Vi skal ikke pusse opp rommet til tulla enda, da hun ikke kommer før i Mars, og kommer til å sove sitt første år inne hos oss. Men på guttungens sitt rom, har vi lyse vegger, med blå skapdører, og annen blå interiør. Mulig vi gjør det samme denne gangen, men bare med rosa da :)

Skrevet

Vi venter jente... men her blir babyrommet i nøytrale farger... Har capputino på veggan... Leksvik sprinkelseng og 2 leksvik kommoder og mørk offwite gardiner.... blir ikke typisk jenterom.!!!! Liker ikke når det blir for rosa preket....

Skrevet

Ååå, jeg er så misunnelig på dere jenter, som kan lage eget babyrom til gullet!!

Vi har bare to soverom her i leiligheten, ett til meg og samboer'n og ett som guttene hans (særkullsbarn) har når de er her annnenhver helg. Så å prøve å dekorere et skikkelig gutterom er rimelig umulig....jeg vil også ha eget rom til sønnen vår!

Skrevet

Har begynt å male babyrommet i en dus, gammelrosa lignende farge som heter RO. Ble ikke helt babyrosa om dere skjønner, men veldig fint til mye trehvitt ( har skråtak i tre, lister, tak, vindu og dør.) Lurer litt på om jeg skal ,male speilene i døra. HAr gjort det på to andre aoverom og det ble ikke værst.

Skal ha bare hvite møbler og holde et lyst og lett intrykk siden rommet er litt lite - måtte ofre kontoret siden dette er tredjemann.....

Jenta mi på 7 er litt misunnelig på fargen, da hun har himmelblått rom- men med masse skarprosa interiør til. :-)

Dette blir nok et typrisk jenterom ja :-) Syns jeg kan koste på meg det, siden vi fikk bekreftet jente denne gangen og ikke ønsket å vite kjønn på de to andre - ble mye nøytralt i starten på dem, ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...