Gå til innhold

Trilletur (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke triller nok tur med gutten min! Det virker som de fleste går nesten hver dag, mens jeg stort sett bare går når vi må noen plass...

Det er flere grunner til at jeg ikke går så mye...

For det første ser ikke gutten ut til å trives i vogna (kansje fordi han ikke er vandt?), han skriker stortsett hele tiden, og sovner kun om han blir utmattet. Ikke trivelig for noen av oss!

For det andre bor vi i 4.etg og er nødt til å ha vogna i kjelleren... det er også veldig kronglete og tungt å få vogna opp fra kjelleren, særlig ettersom jeg ennå har bekkenplager, noe som er grunn 3...

Skal flytte om noen mnd, så da blir det forhåpentligvis bedre i forhold til plassering av vogna...

Hvor ofte går dere trilletur?

Har så dårlig samvittighet for at lillegutt ikke får nok frisk luft... noen som vet om dette kan forårsake allergier eller andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

den første måneden etter at tulla var født gikk det helt fint å trille tur, da hun som regel sovna med en gang. Men når hun ble noen måneder gammel ville hun absolutt ikke ligge i vogna, skrek og vridde seg som en ål. Ikke noe gøy verken for mor, far eller barn. så det endte med at vi la trillinga litt på hylla.. men nå siste måneden (fra hun var 4 mnd) har vi vært ute å trilla nesten hver dag, å det har gått kjempe fint;) Var tydeligvis bare en periode hun hadde, som vi håper vi er over nå.

Selve trilleturen tror jeg nok mest er bra for mor/far som får rikelig med mosjon, Den lille nede i vogna får jo også rikelig med frisk luft, noe som selvfølgelig er bra.

Men jeg regner med du lufter godt på soverommet og har normalt god luft innendørs.

Her triller vi vogna helt inn i gangen, så vi slipepr heldigvis alt styret med å "pakke bort" vogna for hver gang.

Ting ordner seg nok for deg, spesielt når omstendighetene blir lettere:)

kos deg!

Hvor ganmel er gutten?

Skrevet

alle har jo godt av frisk luft, men synes ikke du skal bekymre deg så mye for det jeg.. vi bor i 3 etg men er så heldig å få ha vogna i gangen nede utenfor naboen så er veldig lett å få den inn og ut.. går ikk ehver dag vi heller men er jo endel ute å farter.. prøver å gå så ofte jeg kan da:) ca 3 dager i uka noen ganger mer..

Skrevet

Han er straks 5 mnd...

Godt å høre svarene deres!

Har blitt møtt av noen med at "trille tur MÅ man gjøre hver dag", og "hærregud!går du såå lite tur"... så jeg følte meg litt dårlig mor...

Men det er jo noe med at man skal gjøre det til en koselig stund, og ikke skriking og stressete mor!

Det bedrer seg sikkert når vi flytter, ja... nå er det liksom så mye styr rundt hele greia...

Skrevet

lufter også hver dag, så jeg tror ikke det er noe problem med inneklima, nei...

Skrevet

Har vært veldig slapp med å gå tur en stund, første måneden gikk jeg eviglange turer nesten hver dag men så ble det sjeldnere og sjeldnere..

Men har tatt meg sammen nå og siste ukene har jeg gått tur ca hver dag om så bare en ti minutters rask tur:)

Skrevet

Jeg triller heller ikke hver dag. Kanskje 2 ganger i uka triller vi alt fra 1/2 til 2 timer. Har ikke dårlig samvittighet for det ;)

Skrevet

Jeg går fra ca 10-16 hver dag. F. sover bedre i vogna enn inne, da syns jeg at jeg må prioritere hans søvn. Stopper og spiser lunsj og har pauser når han er våken, stort sett to ganger (han er snart 6 mnd).

Jeg tror barn har godt av mye frisk luft og spreke mødre. Regner med at jeg går ca 2 mil per dag, men er usikker. Vi bor også i 4 etasje, så jeg er enig i at det er slitsomt å bære alt ned og opp trappa, men prøver å tenke at det er bra trim.

Skrevet

Hei! Jenta mi har alltid hatet vogna, men da jeg begynte å ha henne i Babybjørn bæresele fikk hun sett litt mer av verden og elsket å være ute. Kanskje noe for dere? Slitsomt når de bare skriker :-/

Skrevet

Jeg går så lite på tur at jeg skulle hatt juling!!!

Har vært så mye dårlig vær, men alvorlig talt... Jeg kan ikke bruke den unnskyldningen hele vinteren. Da kommer jeg til å råtne!

Nei, la oss sparke oss selv i ræven og komme oss ut dørene i morgen. Ok? Uansett vær og vind. Vi har da regntøy!!

;o)

Skrevet

Å, man alive! Om jeg hadde vært ute av huset fra 10-16 på tur hver dag, da hadde det nok sett ut her ;o) Du er flink da, men si meg - blir du ikke lei? For det var mye! Så gutten din sover stort sett fra 10-16 hver dag? Eller er pausene da han er våken lange?

Skrevet

Hei igjen (jeg som går fra 10-16). F. sover først to timer, så er han våken 1-2 timer. Da går vi hjem til andre med barn, til åpen barnehage eller på cafe. Så sover han en lang eller to kortere økter til. Hvis jeg legger han inne blir den første økten bare 30 min, og gutten er en helt annen hele dagen. Når han får nok av lange søvnperioder er han kjempeblid, ler av fryd osv, så da er det verdt all gåingen. Men gruer meg til snøen kommer. Hvis vi hadde hatt veranda eller hage hadde jeg nok satt han ut. Men jeg er allerede 12 kilo lettere enn når jeg ble gravid...

Skrevet

Eller kjøpe mei tai eller sjal, (bedre bærekonfor for deg og babyen)

Jeg er heller ikke flink å gå tur, å tror det er mange av oss, men vi roper ikke så høyt om det...

Skrevet

Synes ikke du skal plage deg med dårlig samvittighet, ungen klarer seg helt fint den! Jeg er av de som går tur to ganger hver dag, men det er egentlig mest for min egen skyld. Tror jeg hadde vært tilnærmet smellfeit om jeg ikke beveget meg såpass.. Er jeg hjemme har jeg altfor lett for å sette meg i sofaen med en bok og noe å spise..

Jeg går ca 1/2 time og morgenen, når jeg følger de eldste til skole og barnehage, og så går jeg mellom 1 og 2 timer midt på dagen så hun får sovet i vogna og jeg trimmet litt. Gjør underverker med humøret mitt! Kan du ikke la ungen "sitte" litt mer oppreist i sportvogndelen da, vesla mi på 5 mnd elsker å få tittet seg litt rundt..

Ta det litt som det kommer du, men jeg anbefaler virkelig å få en god rutine på det å gå tur i frisk luft, det føles utrolig godt.

Skrevet

Begynn med sportsvogn! Jenta mi fikk helt nytt syn på turer da, smilte og var tydelig oppspilt, begynte med sportsvogn når hun var 5.5 mnd, og det var tydeligvis litt for seint skjønte jeg da! Hvis du fortsatt bruker dypvogn så vil du nok oppleve en ny verden når dy begynne med sportsvogn!

Skrevet

Har du ikke mulighet til å sette vogna ut på veranda el. l?

Med første bodde vi i blokk, da gikk jeg kjempemye, omtrent som 10-16 over her.

Nå bor vi i hus og minsten sover utenfor.... Jeg går lite tur, fikk liksom dosen min sist. Går bare når vi skal ting, av og til bytur også.

Men minsten er likevel vant til å trilles, for i starten måtte han trilles i søvn. Og vi går tur/retur bhg med eldste, da er han som regel våken i vogna.

Vet ikke om allergier og sånt, men du kan jo evt kle han litt og ha vinduer oppe når han sover, da får han også frisk luft!

Skrevet

Glem det!!! :)

Jeg går tur hver dag. Min dårlige samvittighet er at tur er så passivt for barnet. Burde vi heller vært hjemmeog lekt og sunget og krabbet??

Det vil alltid være noe - dropp den dårlige samvittigheten!

Skrevet

Jøss, du er jo kjempeflink:o)

Her går jeg mye tur også, men ikke så lenge som deg;o)

Går ut ca kl 11.30-12 og går tur i raskt tempo i ca halvannen time før jeg stopper innom senteret for å handle før jeg går hjem. Skulle gjerne vært ute lenger, men må rydde og styre litt hjemme + hente storebror i bhg halv fire, så da begrenser det seg selv...

De gangene jeg ikke har kommet meg ut, setter jeg henne ute på terassen i vognen - da sover hun veldig godt:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...