Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 jeg ga jenta min sukkervann etter lang tid med hyl og skrikk pga mangen.. da roet hun seg fort,, men hvor mye er greit å gi,,,?? kan man gi for mye og hvor usunt er det??
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Hei! Etter den oppskrifta jeg har, skal man bare gi 2-3 ml. Og sukkervannet skal være 2 ts sukker i 1 dl vann. Tror ikke det er farlig å gi mer, men man skal vel heller være forsiktig med å gi det for ofte. Har hørt at om man gir det for ofte, kan problemet forværre seg, men jeg vet ikke om det er slik... Vi har gitt sukkervann til gutten vår kansje 10 ganger i perioden da han var rundt 3 mnd... har ikke sett at han har tatt noe skade av det...
lillegull:) Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 koker man opp vannet å rører inn sukkeret etterpå?? eller koker det sammen? sukkeret er jo små klumper da, de setter det ikk efast?? min lille sliter sånn med magen sin, prøvd malt og han kaster opp i flere timer etterpå og det samme med sviskesaft.. så kanskje jeg skulle prøve sukkervann.. løsner de i magen å får ut luft da eller?? dumme spml kanskje men greit å vite hva man putter i babyen:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 takk for rådet.. sukkervann er vel mer som smertestillende.. hun ble rolig med en gang hunn.. godt både for hun og meg etter mye hyl... jeg kokte opp vannet og rørte i sukret og ristet litt til slutt..
pimpernell Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 prøv å gi fenikkel-te før måltidet eller oppi mme. 1 ts fenikkelfrø kokes opp i 5 dl vann, og trekkes i 5 min. Gi ca 2 ts. Fenikkel-te gjør at lufta går fortere gjennom systemet. Vi har veldig gode erfaringer med dette!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 da jenten min var 1 mnd fikk jeg beskjed omå gi henne 20ml med sukkervann. regner med at mengden stiger etter alderen. at de trenger mer etter som vekten øker. blandingsforholdet er 1-2ts sukker i 1dl kokt vann. jeg tar sukkeret i mens vannet er ganske varmt og så kjøler jeg det med til passelig temperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå