Mockanin Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Minsten er snart 2 år nå og trasser som f. og er en stor tålmodighetsprøve. Til tider kaster han alt vegg i mellom og blir enda verre når vi snakker til han. Tar vi han opp blir han helt rabiat og slår og biter. Det med å slå og bite gjør han støtt ellers også. Nikker er også noe han gjør. Mat vil han jo ikke ha stort av lengre. Han rett og slett kaster maten i søpla og noen ganger prøver han seg på at han vil ha ny mat. I går når jeg var i dusjen var helvette løs igjen. Jeg hørte han hylte og skrek og at alt gikk vegg i mellom. Hørte også at pappa forsøkte å roe han men uten hell. Når jeg kommer ut fra badet så har pappa i fortvilelse og irritasjon satt gutten på rommet han og lukket døra. Han når ikke opp til vrideren av seg selv. Jeg ble sinna og mente at DET var ikke lov i det hele tatt. Gikk inn til gutten som etter få minutter sluter og gråte og er smilende og blid mot meg. Hva gjør man egentlig med sånne ting? Jeg nekter å stenge han inne på rommet. Pappa ble jo veldig lei seg for at han mistet besinnelsen og gjorde det. Hva slags "straffer" kan man egentlig bruke på så små barn? Noe må vi gjøre før dette tar overhånd. Har også kjempe problemer med leggingen om kvelden. Alt går bra om han får lov til å ligge og kose i håret mitt. MEN jeg kan jo ikke gjøre dette hver kveld og heller ikke så lenge som han vil. Noen ganger har jeg latt han holde på og da blir jeg helt sår i hodebunnen. I går fikk jeg nok etter snørr og ørten legginger.. jeg tok og la han i senga og sa ganske hardt og sint at NÅ var det nok og så stappa jeg dyna rundt han. Når jeg 15 min. etterpå titter inn og ser han ligger våken så viser han tydelig at han er sur på meg. I morres så kranglet han med pappa om maten. Pappa tok til slutt og kastet maten hans i søppla. Ble lei av bare klin og tull. Da ble minsten furt på han. Når dem kom til bhg. så gikk han inn på avd. og satte seg til med en bok og nektet å se på pappa eller bli med "tanten" i vinduet for å vinke som dem pleier å gjøre... Hva gjør man egentlig... er det normalt at så små blir så "furt" og utspekulerte? Føler meg maktesløs til tider. Gutten er ikke bare trass, men kan være snill og god også. Men det kommer alltid til et punkt hvor han snur på flisa og blir "vrang".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå