Gå til innhold

Til dere som har gått lenge på p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer så veldig på hva jeg kan forvente av denne første PP nå når vi endelig har bestemt oss for å sette igang. Har gått på pilla mer eller mindre sammenhengende i 12 år (første trinordiol og nå sist yasmin), så lurer litt på om jeg egentlig kan forvente noe resultat når jeg bare blir ferdig med tanta... Noen som har erfaringer på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det lurer jeg også på! Jeg har gått på Trionetta og Microgynon i ca 6 år, og sluttet med dem for litt over en måned siden. Fikk mens idet jeg sluttet, men nå har jeg gått over en måned uten mens. Aner jo ikke om det er pga graviditet, eller om syklusen min ikke har kommet i orden.

Vil også gjerne ha noen synspunkter... =)

Skrevet

Lurer igrunn litt på det samme jeg..gått på pilla i 6 år.. slutt for et par måneder siden.. så skal vi prøve nå..når denne tanta har tenkt å dra sin vei;-)

Blir spennende dette! Lykke til da:-)

Skrevet

Tror dette er veldig individuellt! Noen blir gravide direkte, uten å få mensen først, mens andre må gjennom noen "runder" før kroppen kommer skikkelig i gang.... Selv har jeg gått på pillen i 14 år!!!! Og det gikk noen måneder, kanskje 3-4 før jeg med sikkerhet kunne si jeg hadde EL. Men er gravid nå! Lykke til!

Skrevet

Jeg gikk på p-piller i 7 år... sluttet på dem i august, så er i min 3 prøveperiode nå. har ikke blitt gravid ennå, men forløpig har jeg hatt ganske regelmessige sykluser..

det er vel dette som er det største problemet etter å ha gått lenge på p-piller. noen har uregelmessige sykluser veldig lenge, og sliter med å finne el osv, mens andre klaffer det for på første forsøk etter p-pilleslutt. det er veldig forskjellig. jeg har hørt om flere som ikke har fått mensen tilbake før flere mnd etter p-pilleslutt. mens andre har fått den tilbake med en gang. det kommer litt an på hvordan syklusen din var før du begynte på p-piller...

ønsker dere lykke til, og håper det ordner seg:)

Skrevet

det kan gå opptil et år før du lykkes. lykke til

Skrevet

Gikk på yasmin i 7 år å fikk mensen tilbake med en gang jeg sluttet med piller. Har hatt 28 dagers syklus fra første dag.

Tror det er veldig inviduelt hvordan kroppen reagerer.

Skrevet

ja her sitter jeg som ikke har fått tilbake mensen etter p-pilleslutt.er nå snart ti uker siden jeg sluttet........ og ja jeg er ikke gravid..har tatt en hau med tester... grrrr..så irriterenes! har lyst til å finne el..men er jo umulig...jeg blir bare kjempesint jeg.

Skrevet

Hei! Jeg hadde gått på p-piller i 6 1/2 år da jeg sluttet i august. Fikk mensen noen dager etterpå, for så å vente 5 uker (altså 1 uke på overtid) før neste mens kom. Måneden etter ble jeg gravid! :-) Det kan være kroppen som spiller deg et puss, men det kan også være du er gravid. Det er ikke alle som slår positivt ut på tester før etter en stund. Du kan jo evt kontakte lege også dersom du skulle være i tvil. Han kan ta blodprøve og slik sjekke om du er gravid, har jeg hørt, i hvert fall. Håper du er gravid da! Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg har gått på p-piller i 20 år (ikke sammenhengende, men kun med max2 mnd opphold). Jeg tok dette opp med legen ang. mine p-piller som var Triordinol/ så trietta på slutten. Og han sa det kan variere mye. Noen blir gravide med en gang. Men etter 6 mnd, så skal alt være ute av kroppen på alle.

Det var det svaret jeg fikk, og for meg tok det de 6 mnd :-)

(",)

Skrevet

Det er nok veldig individuelt, men jeg hadde brukt prevensjon sammenhengende i 12 år før vi besluttet oss for å prøve. P-piller (synfase) i 9 år og p-ring (nuvaring) i ca 3 år før jeg sluttet med prevensjon. Det tok 2 mnd her:)

Skrevet

men jeg har ingen tegn på at jeg er gravid..ingen i det heletatt,så da er jeg nok ikke det heller :(

Skrevet

Jeg har gått på Trionetta i snart 8 år, men sluttet i begynnelsen av oktober. Fikk mensen et par dager etter pilleslutt som vanlig. Men nå bare venter jeg, er på dag 35 og vet ikke helt hva som skjer :) Tok en graviditetstest for 3 dager siden, og den var negativ. Tenker å teste igjen på lørdag dersom ikke mensen dukker opp. Tror ikke jeg er gravid, føles som at mensen skal komme hvert øyeblikk. Men slik har det føltes siden søndag...

Skrevet

Hei, mener ikke å gi verken falske forhåpninger eller vonde følelser eller noe som helst til noen, men jeg testet positivt nå!

4 dager over IKM i første PP etter p-pilleslutt. Så det korrekte svaret er nok at det kan skje alt fra "med en gang" til "om lenge"... :-)

Håper du følger med inn på 1.tri ASAP! =)

Skrevet

Epona-GRATULERER :) Så koselig :) Håper den sitter bom fast!!!

Forøvrig så snakket jeg med ei venninne i dag som hadde snakket med ei som jobber som kjemiker. Hun hadde spurt om akkurat dette her. Kjemikern sa at i det sekund man slutter på p-piller kan man i utgangspunktet bli gravid. Så da tror jeg nok at grunnen til at det tar lengre tid for noen antageligvis ikke har noe med p-pillebruk å gjøre... Det er vel bare flaks og uflaks!

Så vi får stå på og prøve folkens-lykke til :)

Skrevet

har brukt jasmin sammenhengende i 6 år, ble gravid etter 1 mens etter at jeg sluttet på dem..

nå har jeg nok en gang sluttet på de og håper det går like fort denne gangen:)

Skrevet

Stoffene skal forsvinne ut av kroppen i løpet av maks noen dager, men det kan ta mye lenger tid før kroppen er tilbake igjen i normal syklus. Så at stoffene bruker 6 måneder på å komme ut av kroppen er feil...

Skrevet

De lærde strides....

Noen mener p-piller og annen hormonprev. feilaktig får skylden for at man ikke blir gravid med en gang.

Tenk hvor mye som egentlig skal klaffe for at spiren skal sitte!

Alt som har med graviditet å gjøre er individuelt.

Stabile sykluser kommer an på hvordan syklusene var FØR man startet på pillen. Var de ikke stabile da, vil de lite sannsynlig være det etter pilleslutt.

Fra jeg sluttet til jeg ble gravid tok det 6 mnd, men vi prøvde bare en gang, så sånn sett satt det på første forsøk.

I teorien kan man bli gravid med en gang man har sluttet/glemt en pille.

I praksis er vi alle forskjellige! Og av forskjellige grunner tar det tid å bli gravid! Men ikke gi opp jenter!! Lykke til:)

Skrevet

Jeg brukte Trionetta i 4 år og Mercilon i ett år. Jeg fikk mensen på riktig tid mnd etter og ble gravid på første pp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...