Dubros Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jeg har vært i så fin form hele svangerskapet så langt, til og med følt at jeg har hatt ekstra energi. I løpet av bare noen dager nå har dette endret seg veldig. Må ta det veldig med ro, blir sliten av den minste ting...Jeg er vant til å rase av gårde, men det tillater ikke kroppen min meg lenger. Noen flere som plutselig har blitt så slitne? Er borte fra jobb i dag også, for første gang siden jeg ble gravid. Nesten dårlig samvittighet for jeg er jo ikke direkte syk, bare sliten. Føler ikke at det er god nok grunn på en måte....
*lima78* Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Dette skjedde med meg også, bare at jeg hadde vært veldig kvalm en stund i tillegg. Det er nok hormonene dine som setter ned tempoet ditt, og det kan vare i flere uker, men så blir du bedre igjen. Jeg har hatt det sånn i fem-seks uker nå, og er begynt å bli bedre. Må fortsatt sove litt på dagen, men fungerer igjen:) Med meg ble det så ille at jeg har vært sykemeldt i 5 uker. Men nå regner jeg med at jeg er fullt tilbake i jobb neste uke. Gleder meg!
*lima78* Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Glemte å si at jeg er i 19. uke nå...
Silkemage Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Slik var jeg også i forrige uke, altså i uke 13. Plutselig ville ikke kroppen mer på en måte. Målte blodtrykket og konstaterte at det hadde sunket ned til 100/60 igjen, slik som det var i begynnelsen. Og jeg var helt utslitt, klarte nesten ikke løfte armene over hodet. Nå derimot er jeg blitt litt bedre, men klarer ikke å yte like mye som før nei. Vi må nok bare lytte til kroppen og ta det med ro. Ta deg noen sykedager med god samvittighet. Husk at kroppen sier i fra når du har behov for å roe ned litt...
Dubros Skrevet 12. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2007 Ja, jeg har også lavt blodtrykk, da jeg var hos jordmor i uke 7, hadde jeg 100/60. Skal til jordmor igjen denne uka for å lytte etter hjertet. Blir litt spennende å se hvordan blodtrykket er nå. Tar det i allefall med ro i dag, men har mye å gjøre på jobb så må på jobb igjen i morgen. Har en slik jobb hvor det ikke blir gjort noe, hvis ikke jeg er på jobb selv. Så ved å være borte blir det bare ekstra mye å ta igjen. Men, men....skal lytte til kroppen, og ta det med ro når den ber meg om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå