Gå til innhold

Hjelp ,,,ang grøt,velling osv......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4 1/2 mnd,,, har sovet fra 19.30- 7.00, men den siste ukene har han våknet kl 2, 4, 6 og skal ha mat,,, har gitt han litt grøt denne uka,men ikke noe anderledes, noen forslag?? har fullammet frem til dette!!!!

Hvordan lager man velling son en gir på flaske??

Noen som vil hjelpe?

;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet det er noen som blander litt grøtpulver i mme, og gir som velling på flaske. i sverige får du kjøpt velling i butikken, vet ikke om det finnes i Norge.

du kan kanskje begynne å gi tynn, tynn grøt med skje, sånn at han liksom slurper det i seg nesten... jeg har gjort det.

Skrevet

du får kjøpt velling på helsekost, eller på vanlige butikker med stort utvalg av barnemat. Risvelling er veldig fin å bruke.

du kan nok sikkert begynne å gå mere grøt.. er nok sikkert behov for mere mat.

Skrevet

Det er bare å bruke vanlig grøt, trenger ikke kjøpe egen med velling. Jeg blander ca.150 ml melk og 5 tskj grøt pulver, bare prøv deg frem hvor tykk du vil ha den. Du får kjøpt egne tuter til tykkere veske for flaskene på alle babybutikker. Gutten min liker best banan/aprikos grøten. Er 6 mnd nå. Gir han velling på morgenen og kvelden, og 2 grøt posjoner og en middag på dagen. 5 måltider i døgnet.

Skrevet

Hvorfor ikke begynne å gi tynn grøt på skje? Så beholder du liksom puppen til drikke og kos. Jeg erfarte hvertfall at flasken ble fort veldig populær og puppen ikke så mye, så jeg kuttet helt velling på flaske. Da ble det liksom et klart skille mellom fast føde og melk. (men det er jo slett ikke alle som får det problemet..) Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...