Tussa og Sofie Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Frøkna er nå 11 dager gammel, vi har hatt problemer med amming, hun tar ikke riktig tak og jeg har hatt kjempesår og tette melkeganger. Har derfor pumpet i noen dager nå og prøvd å legge henne til innimellom. Jeg pumper max hver 3.time ofte mer for å få opp produksjonen for jeg har ikke nok melk til henne. Hvor lang tid tar det før dette løsner og jeg får plenty av melk?? Er det sånn at jeg kan få problemer med å øke produksjonen siden jeg stort sett nå bare pumper? Skal kjøpe ammeskjold i dag og se om det kan hjelpe på- Takk for svar!
Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Ta en tskje maltekstrakt! d får fart på produksjonen:)
Lillegullet130707 Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Hei Tussa og Sofie! Uffa meg, såre brystvorter er ikke noe godt! Ammeskjold kan gjøre til at du får mindre vondt, ja, men husk at dette kan føre til forvirring ang ammeteknikken for ungen... Hadde samme problemet selv, ungen skulle suge både på skjold, flaske og smokk og alt dette krever jo forskjellig sugeteknikk... Det varierer veldig når melka kommer for fullt og det kan være vanskelig å få den til å renne i strie strømmer med slike problemer... Jeg holdt selv på å miste melka... Noe som fikk melkeproduksjonen til å øke hos meg var at jeg drakk mye (et glass vann før og etter amming). Jeg passet også på å spise godt og så drakk jeg fennikelte og ammete. Har du vært på ammepoliklinikk? Der hjelper de deg med ammeteknikken, du kan også oppsøke helsesøster (de bruker også å være flinke til dette). Virker hun stiv i nakken...? Husk at hun skal inn med haken først når du legger henne til, gå inn på ammehjelpen.no og få gode råd og tips der. Det viktigste er at dere får innøvd riktig ammeteknikk, ellers vil problemene vedvare. Jeg var på ammepol bare en gang, og det løste alle mine problemer! Lykke til! Kjempe bra at du prøver og ønsker og fortsette ammingen tross problemene!!!! Stolt av deg! Klem fra en som skjønner deg godt! P.S. Det ordner seg til slutt, men det er vondt mens det står på! ;-)
Lillegullet130707 Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Hjelper maltekstrakt på å øke melkeproduksjon...? Hm, trodde det var for barn med hard mage jeg....
Gjest Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 hehe ja faktisk. står under kjerringrad på disse sidene
Tussa og Sofie Skrevet 12. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2007 Tusen takk for oppmintrin Lilletrollet! Helsesøster kommer hjem til oss på Torsdag så jeg håper hun kan hjelpe. Det er så praktisk å kunne amme og jeg vil jo gi henne det beste. Ønsker så veldig å få det til. Virker ikke stiv i nakken, og vi får til ganske greit på venstre pupp, men ikke den høyre. Natten blir jo ett styr med disse flaskene og pumping osv. Hun spiser minimum annenhver time....
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Bruker du elektrisk eller manuell pumpe? Min erfaring er at elektrisk er mest effektiv. Det flommet ikke over av melk hos meg heller, tror at for enkelte av oss så er det bare sånn. Men det viktigste er å ikke stresse, spise godt og jevnlig (glemmer litt det i starten), drikk masse vann og vørterøl. Vær bevisst på at nå er det amming som betyr noe og konsentrer deg om det og ikke alt mulig annet. Og brystvortene blir herdet etter hvert. Selv om det er helt pytonvondt i starten!!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Hos meg tok det en ukes tid før det ble noe fortgang på melkeproduksjonen. Jeg brukte elektrisk pumpe, drakk amme-te, spiste masse... Min tok heller ikke skikkelig tak.. Men jeg la han alltid til før jeg pumpa. Og prøvde å legge han til ofte. Forresten så ble det litt bedre da jeg bytta fra hånpumpe til elektrisk.
pjokkemamma*07+10* Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Hei, vil bare si - ikke gi opp! Holdt på å gi opp selv med sprukne brystvorter og mating på skje og sånn i starten, men det går seg til! Og det er verdt strevet når det først ordner seg og det ikke er vondt å amme lenger. Det er vanskelig for de fleste å få melka til å komme når man pumper. det trenger ikke bety at du ikke har nok melk! prøv å syng en sang for barnet ditt mens du sitter og pumper, det kan hjelpe deg å slappe av. det hjelper visst også med nesespray. men jeg fikk aldri melken til å strømme skikkelig verken med håndpumpe el elektrisk pumpe. jeg har allikevel mye melk når det er barnet mitt som suger. Det at det går greiest på den ene puppen var en ting jeg reagerte på - det kan være et tegn på kiss(kiss-kidd.no). gå inn på nettsiden bare for å sjekke om det kan gjelde ditt barn. (behandles av kiropraktor el. l) lykke til, stå på! det virker tungt og uendelig mens man har startproblemene, men i virkeligheten varer det ikke så lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå