Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det "vanlig" å få vann i kroppen? - Og kan det være farlig? - Eller, kan jeg gjøre noe for å hindre det?

Er i 34. uke nå, og synes leggene mine er blitt veldig tjukke og pløsete, og anklene begynner å bli mindre synlig. Er ikke veldig begeistra for dette, får ikke på meg støvlettene, og ukomfortabel med "bestemor-legger".

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt ødem i hele svangerskapet (ødem=hevelser=vann i kroppen!)

og det er værre nå på slutten, og desverre lite man får gjort noe med!

man kan prøve støttestrømper, grønn te og vann er vanndrivende..

det er ikke farlig, bare ubehagelig!

jeg sliter selv med å komme inn i støvlettene mine (som forresten er en str større enn hva jeg egentlig bruker, siden det er vinterskoa mine som jeg skal i teorien ha plass til ullsokker i!!)

når jeg bare tusler hjemme, bruker jeg sokker som ikke klemmer sånn over anklene, og nå passer ikke de gamle trusene mine heller! men det går vell over snart!

Skrevet

Hei Sund

Prøv å kutt ut salt, det gjorde underverker for meg! Ikke spis "posemat" ferdige kjøttboller/kaker etc. Drikk rikelig med vann for å "skylle" systemet godt.

Støttestrømper er lurt!

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips.

Spiser lite ferdigmat og salt, men skal bake brød uten salt og prøve å drikke mer vann. Var mye enklere å drikke nok vann i sommer... Bruker støttestrømpene når jeg må gå eller sitte veldig mye, men får prøve å bruke de litt oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...