mirredutt Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Fødte for to uker siden og blør enda en del. Har vært tufs med feber og rennende nese i en uke, og i går fikk jeg ganske høy feber og smerter i magen. Gikk på do før jeg skulle legge meg og da holdt jeg på å gå rett i dørken - dette er ekkelt.. Når jeg tørket meg, fulgte det med en stor "kjøttbit" som så ut som sener og hinner. Den var skikkelig stor og jeg måtte liksom dra den ut av skjedeåpningen. Er dette en normal del av renselsen? Det var ikke slim, men kunne kanskje minne om en del av morkaken, jeg vet ikke... Formen er relativt grei i dag, men bør jeg kontakte legen?
balsam Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 huff.... hørtes ekkelt ut, men husker jeg oxo hadde noen sånne, men tror det var vekk etter 2 uker etter fødselen.... hmm... håper noen andre gir deg et bedre svar... lykke til=)
alvis Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Jeg syns du bør ta kontakt med lege. Det skal ikke komme ut ting som du beskriver. Det kan vare at det er noe igjen i livmoren som du må få ut ellers kan du få infeksjon. Ta kontakt med føde avd eller fast legen din.
lille_sol Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Det går sikkert bra, men kontakt legen, feberen og magesmertene har nok kanskje med dette å gjøre. Jeg har ikke opplevd dette i forbindelse med mine renselser etter fødslene, så jeg synes du skal ringe lege ja.
Ella28 Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Høres jo ut som rester av fosterhinnen? Hvis feberen ikke går ned av seg selv,eller du fortsatt har smerter i magen,bør du kontakte legen. Det kan være at alle rester ikke har kommet ut,eller at du har fått en infeksjon som må behandles. Men det kan jo være at det var de siste restene som kom ut igår:)
Gjest Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Ta en tlf til legen din, du, for sikkerhets skyld... Hadde hvertfall jeg gjort, og jeg løper ikke til legen i utrengsmål, heller...
Gjest Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Snakk med legen!Det ville iallefall eg gjort, ville ikkje tatt noken sjanser når det gjelder sånt..
Flate pupper Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Synes du har alle symptmene på infeksjon pga. at deler av morkaken har blitt igjen. Kontakt legen, du. Det høres ikke normalt ut.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Kom deg til lege - raskt. Dette kan være rester av morkake etc, og gir ofte smerter og infeksjon. Jeg ble lagt rett inn på sykehus med intravenøs antibiotika i flere dager. Du må få tatt senkningen, og muligens få noen til å sjekke om livmora di er tom nå - ultralyd. Lykke til!
Linda-Kristin=) Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 ring legen! jeg ble sendt med ambulanse til sykehuset pga rester av morkaka som ikke kom ut men som fossblødde... var akkurat to uker etter fødselen...
gærne ko Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Når morkaka løsner etter fødselen etterlater den et sår, som blir dekka av skorpe, akkurat som et vanlig sår. Denne løsner jo etter ei stund og kan visst komme ut som en sånn stor bit. Kan jo være dette. Eg såg aldri noe til dette etter fødsel, men var forberedt på at det kunne komme. Men det beste er vel å ta en telefon til legen i alle tilfeller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå