Gå til innhold

Ha en strålende uke alle sammen:-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med sol, snø og vind i håret:-)

Og vips, så sees noen av oss fredag i Oslo:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei klatten, god morgen til deg også! Jeg har tenkt til å bruke denne uken til å få has på mobbingen av ungen min. Det vokser, og den ekle gjengen er utvidet fra en til fire nå i løpet av forrige uke, og gutten min velger nå å bite det i seg, ikke fortelle meg så mye, og i alle fall ikke fortelle læreren hva som skjer - "de blir bare enda sintere på meg da mamma"... slevsagt blir de det tenkr jeg, men da er det jo noe i systemet som slett ikke funker - for det er en grusom kultur at det ikke skal være lov til å raportere om dårlig behandling... Ingun Yssen... Det vedvarer om ikke ungene får opplæring i at man skal gjøre alt man kan for at alle skal ha det bra, og når noen sier ifra så er det tøft, ikke feigt. Dette er så trist at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre, men en ting er i alle fall sikkert, og det er at dette skal ikke skje! Jeg gir meg ikke før de tar det på alvor!

Skrevet

Det er flott at du har tenkt å bruke denne uken på å få has på mobbingen - sånn kan det ikke være!

Kontakt læreren og rektoren og forlang et møte prompte! Ikke la deg avspise med at de skal ta tak i det alene. Forlang å bli med og kanskje et fellesmøte med alle foreldrene og barna kunne være på sin plass....

En ting er at en har vært ekkel og dum, det er ikke akseptabelt, men når dette barnet får med seg flere SKAL skolen ta det med en gang. De har regelverk de må forholde seg til og burde ha sett dette! Dessverre viser det seg ofte at lærerne er mer eller mindre fraværende i sånne situasjoner og mobben får herje fritt. Det er superviktig at de blir tatt tak i før det utvikler seg ennå mer!!!

Jeg heier på deg og vit at du har alt på din side i denne saken, du er mamma og mammaer skal ikke oppleve dette her i skolesystemet i 2007.

Heia heia heia heia heia heia heia heia heia!!!!!!!!

Klemmer og trampeklapp fra meg

Skrevet

En god uke ønskes fra meg også. Helst uten smø i håret for min del...

Du Dritgrei - jeg synes du har et flott mål for uken! Det å stå opp for Dritgreigutten og kreve at skolen rydder opp, det er viktig det. Jeg skjønner gutten din også som bare vil stikke seg unna og ikke fortelle. Det å si noe utløser reaksjoner og de er ubehagelige. Heldigvis skjønner den kloke mamma'n hans at det å leve med det ikke er en god løsning. Heia mamma'n! Håper skolen er i stand til å gjøre noe mer enn å vise til hvilket antimobbe-program de bruker. I din del av landet er vel Erling Roland den teoretiske guruen og jeg vet at han har helt klare tiltak når ting utvikler seg sånn som de har gjort for Dritgreigutten. Krev at skolen setter opp en plan fra dag til dag og at du holdes oppdatert om hva de gjør.

Håper dere på fredag vet at det er gjort ting for at det skal bli bedre og at Dritgreigutten har en klar følelse av at de voksne ikke godtar at han behandles som dritt. Stor klem og mange heiarop fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...