Gjest Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Blir nesten litt "redd" når jeg leser dette i avisen. Ikke at det bør komme nye ordninger, men at barn skal komme i veien for karriæren.. Vi kan faktisk ikke forvente å klare alt, vi kvinner skal ha likestilling på alt. Nå er det faktisk slik at det er kvinner som skal føde barna, kan man ikke legge stoltheten til side og ta vare på de barna vi velger å få i stedet for å føde de og overlate de barnepasser med en gang vi kommer fra klinikken? Er jeg helt på jordet her? Les link. http://www.nettavisen.no/innenriks/article1438123.ece
Voyeur Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Desverre er det mange som tenker slik, og som vil ha både pose og sekk. Det er desverre slik at de to ikke er helt forenelige i det lange løp. Man må ofre litt, og man kan ikke forvente at man skal få gjort alt det man gjorde før man fikk barn. Hva er grunnene til at man får barn da, hvis man føler de er "i veien", eller at man føler at barna hindrer deg i å gjøre det du virkelig har lyst til? Løsningen er ikke å ha barnepass fra babyen er født! Da kan man heller la være å ha barn. Barn er ikke (for å sette det litt på spissen) ikke et leketøy man skal more seg med i helgene, eller når foreldrene føler de har overskudd og litt "fritid" til overs.
vitaminbjørnen Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Så kvinner med karriere er dårligere mødre enn andre? Er helt sjokket. Hva med at de gjerne har mer ressurser enn kvinner som har lav utdannelse og dårlig lønnet jobb? I min bransje tjener vi godt, vi er som regel ferdig kl 15/15.30, og man kommer seg i barnehagen i skapelig tid. Karriere betyr vel nødvendigvis ikke at man jobber 16 timers dag vel?
Gjest Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Det var heller ikke temaet at kvinner med karriere er dårlige mødre, jeg er gravid og har også god uttdannelse og karriere. Poenget var at denne dama, vil bytte ut permisjonstiden med barnepass slik at kvinner kan gå på jobb og gjøre karriere, hun mener også at de som går fra jobb kl 4 for og hente i barnehage ikke har det så greit for de må jo ta igjen arbeidet på kveldstid og i helgene. Og for og svare på smørsmålet ditt må jeg innrømme at ja jeg synes mødre med Den type karriere kan la være og få barn, for de blir ikke gode mødre likevell. Et barn krever faktisk et minimum av oppmerksomhet, noe det ikke får hvis du jobber 08- 17.30 hver dag fra to mnd etter fødsel og barnet stort sett ser deg ca en time før leggetid. Det er nemlig slik hun mener det må være for at en kvinne skal kunne gjøre karriere, så poenget blir vel nesten at i hennes øyne har hverken du eller jeg noe serlig til karriere og skryte av. Vi har nemlig ikke ofret barna våre for å få den..
Voyeur Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Vitaminbjørnen: Jeg mente ikke at kvinner med karriere er dårlige mødre, jeg kommenterte hva forskeren sa. Jeg tror ikke barn har godt av å bli overlatt til en barnepasser i det de blir født. Flott for deg at du har en karriere:) Du vet forresten ingenting om hvilken og hvor lang utdannelse jeg har heller. Bare fordi jeg ikke syns man skal lå karrieren gå FORAN barna, betyr ikke det at jeg ikke har ambisjoner på arbeidsmarkedet. Barn har jeg også. Tenk objektivt, ikke ta alt så personlig. Ha en fin dag:)
trebarnsmamma? Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Det er forskjell på karriere og karriere... Kvinnen i denne saken er jo en stålkvinne uten sidestykke som max vil være hjemme 8 mndr med barna og som vil jobbe 15-18 timers dager og er avhengig av både "privat barnehage og au pair". Høres ikke ut som om hun ser mye til barna i løpet av en uke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå