Gå til innhold

Vin og eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke helt orden på syklusen min, men har testet denne perioden. Hadde frihelg for første gang på lenge, og det ble noen glass vin både fredag, lørdag og søndag. Og i går kveld viste CB digital el test at jeg hadde eggløsning. Vet jo ikke om jeg hadde det like før, akkurat da, eller dagen etter testen slo ut. Men mannens svømmere ligger vel klar der oppe et sted, klar til å kaste seg over egget (hehe)

Hva tror dere? Er det fare for at jeg har skadet fosteret? Blir jo selvsagt ikke noe mer alkohol på meg før evt TR kommer på besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....

Skrevet

For det første: ingen skade er gjort med noen glass vin så tidlig. Når du ikke har hatt eggløsning en gang så er det jo ingen foster å skade. Det bli jo ikke et foster før etter flere uker. Så det må i så fall bli skade på egget. Men tenk på hvor mange som blir unnfanget i fylla.........og av alkoholikere og rusmisbrukere.

Men når det er sagt så er jeg absolutt ikke tilhenger av alkohol(kan nesten virke som :-)), men jeg er heller ikke totalavholds. Så klarer fint å holde meg unna alkohol mellom eggløsning og IKM.

Så vil jeg kommentere eggløsningstesten din. Du har eggløsning 12-36 timer ETTER at den har vist positivt. Så da har du eggløsning i dag

Skrevet

Tusen takk for svar. Ble litt lettet nå. :) Utrolig hvor engstelig man kan bli på slike ting. Da holder jeg meg unna alkohol til jeg vet at om jeg er gravid eller ei. :)

Skrevet

Neeei, ingen skade skjedd. Blir litt matt av dette nye hysteriet... Selvsagt kan det hende for noen veldig faa at aa drikke alkohol i proeveperioden leder til ting man ikke oensker, det samme som aa drikke alkohol naar man er gravid, men ikke vet det. De laerde strides, men det foedes barn i land som har et helt annet alkoholsyn enn oss i Norge, og der blir det folk av barn ogsaa...

Jeg er for strengt maatehold og gjerne totalavhold i svangerskapet, men ikke dette hysteriet!! Det er bare noen veldig ytterst faa som kan vaere saa uheldige at de faar et barn som noe skjer med, og hva vet vi? Det kan jo hende dette ville skjedd uansett? Det er fryktelig mange som gjoer "alt rett" i et aar foer de blir gravide, som ogsaa dessverre er saa uheldige aa faa barn som ikke helt helt som tenkt.

Nei, det blir helt tullete naar alle som har tatt et glass vin eller to i proeveperioden skal bli helt oedelagt og stresset av dette - jeg kaller det - nye hysteriet. En balansert sunn mamma med gode og sunne mat og drikkevaner som forstaar at naar man vet man er gravid maa leve annerledes, som fyller rugehulen med masse kjaerlighet, det tror jeg paa.

Lykke til og nei til alkohol i svangerskapet (i hvert fall veldig strengt maatehold) og nei til dette hysteriet i proeveperioden! Det skaper bare angst og redsel som IKKE er bra for smaa embryo/foster.

Klem fra meg - haaper du er gravid ;o))

Skrevet

Jeg er egentlig helt enig med deg. Dette var grunnen til at jeg ikke ville inn på slike nettsteder. *hehe* Jeg sitter jo selv og himler med øyene over mange innlegg...

Jaja, da slår jeg meg til ro med at alt er bra, og lever nå sunt og vanlig frem til det lyser GRAVID mot meg. Og det kan jo ta noen mnd. Kan ikke leve som gravid i flere måneder uten å være det, det ville tatt knekken på meg.

Lykke til med svangerskapet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...