Gå til innhold

tran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nå 5 uker gammel og vi har begynt med tran i den siste uken. Synes det er fælt å gi det til henne i ren form rett i munn, så jeg har blandet tran med 30 ml NAN og gitt henne rett før frokosten, og så fikk hun resten NAN rett etterpå. På HS sa de at man ikke skulle blande tran med melk, for da ødelegger man smak på hele måltidet. For oss fungerer det helt fint å gi henne tran med som jeg beskrev , babyen gulper ikke en gang. Men jeg begynte å lure på om tran mister noe av verdien hvis man blander det med melk, eller er det kun smaken på melken som blir ødelagt ? Jeg ser at de fleste her gir barnet tran i ren form.. Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav datteren min tran med sitronsmak, den klarer jeg å ta selv uten problemer, og hun spiste det også uten problem. Så fikk jeg en flaske vanlig tran hos HS, prøvde den selv først, men det smakte så inderlig jævlig at jeg ikke klarte å gi datteren min den mer enn en gang. I tillegg stinket det fisk av pusten hennes hele dagen, for ikke å snakke om gulpen, og klærne ble ødelagte av oljen når hun gulpet på seg.

Så nå får hun D-vitamindråper i stedet.... :)

For å svare på spm ditt tror jeg ikke du ødelegger noe i tranen ved å blande den i melk, i tilfelle hadde sikkert HS sagt noe om det..

Skrevet

Jeg kjøpte Eskimo Kids tran på helsekost. Densmaker tutti frutti (og er den de bruker på Riksen til premature barn) den funker helt perfekt å gi i ren form. Ikke lukter det og ikke gulper hun det opp :-)

Skrevet

hei

jeg syns det var grusomt å gi jenta vår tran så vi kjøpte d vitamin dråper på apoteket

syns det er mye enklere å gi =)

Skrevet

Men D-vitamindråper er vel ikke like bra som tran?

Eller?...

Skrevet

vi syntes også tranen var noe styr og gris, og den kom bare opp igjen, så vi ga d-vitamindråper. nå som han er større kan vi gi tran med sitronsmak uten problem. anbefaler å gjøre det på den måten. det er selve d-vitaminen som er viktig når de er så små, for den får de ikke i seg på annen måte, og d-vitamin er veldig viktig når det gjelder å forebygge en del sykdommer(diabetes etc). jeg hadde ikke blandet tran i melka, det virker jo som det fungerer, men jeg syns ikke det høres ut som en god ide allikevel. å vente litt med tran er nok ikke noe problem så lenge barnet får d-vitamin.

Skrevet

vi ga også tran i mme, og nå i grøten. min hs sa at det var helt greit å gjøre det sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...