Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Så måtte alle ammet! Morsmelk er best for barnet vet du!
Gjest -<<- Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Ja, helt klart. Så kunne vi bare avlivet de som ikke fikk til amminga - bad genes og survival og the fittest, vettu. Tjohei. koz og klemz.
Julie Angelica:) Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Hva mener du jeg skulle gitt barnet mitt da? Det vil jeg virkelig ha svar på.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 de var bare ironisk, skulle se om det fantes vettuge folk her inne. men det virker faktisk som en del er inne faktisk mener at det skulle vært ulovlig. Blir så forbanna. sliter med ammingen selv. HI
Julie Angelica:) Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Jeg tok det ikke så alvorlig, for det bryr meg en viss plass hva folk mener ang at jeg ikke ammet Julie Angelica. Det er et helvetes hysteri rundt dette med å amme eller ikke, og jeg fatter ikke hvorfor. Noe kan ikke, andre vil ikke. Sistnevnte grunn er vel ikke så god kanskje, men det kunne falt meg inn å blande meg inn i hva andre gjør eller ikke. Lykke til med amminga:) Du har mme hvis du ikke klarer det, og det er helt greit! Ikke bry deg om hva de som tror de vet bedre sier, Du skal ikke amme for enhver pris!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 takk skal du ha! er enig med deg, noen folk bryr seg litt for mye om hva andre gjør og ikke gjør!
Den drygaste Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 ja jeg begynte å grine når de sa til meg på klinikken at det beste for meg var å slutte å amme pga at jeg hadde sittet innpå BIM i ni mnd og fått det printet inn i skallen at de som ikke ammer er dårlige mødre og barnemishandlere osv. men jeg har en 100 % frisk datter som snart er året og ikke har vært syk i det hele tatt. SÅ DET SÅ!
Mage Mi Sa Jo Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 da hadde minsten min vært død, han holdt faktisk på å dø. du tenker grundig gjennom ting skjønner jeg.
Gjest Dick Laurent is dead Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Virker som det er mange som tror mme er dødelig generelt. Forstår ikke det
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Sånn på verdensbabsis er det vel egentlig dødelig, desverre. Det er mange i utviklingsland som blir oppfordret til å gi mme, og forsøker det så langt de kan, og deretter mister de tilgangen på både melkepulver eller rentvann, sterilefalsker, som resulterer i spedbarnsdød. Ikke har de noe amming å vende tilbake til heller. Dette er jo ikke en helt ukjent problemstilling, og er jo en av grunnene til at vi som kommer fra en mer ressurssterk del av verden faktisk bør boikotte selskaper som nestle og hipp som driver agressiv markedsføring av mme i utviklingsland, kun for å tjene penger, uten hensyn til de grusome konsekvensene det å gi tilllegg kan ha for disse. For slike som meg, som ikke fikk til å ammet et bittelite nurk i en kuvøse, som ble sondefødet donormelk til 1500,- literen det første kiloet, er det jo et stort gode å ha tilgang på mme, jeg kunne jo tilslutt få nurket med meg hjem :-)
*sola ღ Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Hvor har du det fra at hipp har drevet med slike kampanjer? Vet nestle har gjort det tidligere og avsluttet slik markedsføring. Men at hipp har gjort det samme var nytt for meg.
SusanneFraRogaland89 Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 eh?... hva med di som ikke kan amme??... ikke har melk,fårr beskjed av lege at di ikke bør o.l????????......... skikkelig saklig innlegg....eller..........
propp Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 di som ike kan amme er domme og slemme og alle som ikke ammer jør de fordi di ikke gidder og det er veldi domt fordi alle barn har rett på melk fra mammaen sin. viss det ikke hadde vert lov med mme, hadde alle MÅTTET amme.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 unskyld var denne myntet til meg Dick Laurent is dead? for det var jo ikke det jeg sa, min sønn hadde nemlig død om ikke han hadde fått mme. fordi jeg er bryst opperert og derfor ikke får ut nok melk.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 lille propp- akkurat sånn for mange tenker. var det poenget jeg ville frem med. mener ikke at JEG syns det er greit. sliter nok med ammingen selv jeg. hadde ikke hatt baby hadde det ikke vært for erstatninga. HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 lillepropp: mente du det??... at alle som ikke ammer er domme?.. at alle som ikke ammer gjør det fordi di ikke gidder amme??... ville sett hva du hadde gjort viss legen sa at du ikke burde amme..... hadde du hatt samme rare mening??...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #17 Skrevet 13. november 2007 Da hadde det vært mye sulte unger gitt :s
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #18 Skrevet 13. november 2007 Ojoj, lille propp! Håper rettskrivingen din er sarkastisk ment..
børdi Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 hehe klart det...... sleng inn et lovforslag du,,,,,;-)
propp Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 leger vet ikke va di snakker om. seffølgelig kan alle mammaer amme de er jo de vi er skapt til. Jei syns ikke jei har rare meninger, dett er heller DERE som er domme!
anna_lou Skrevet 13. november 2007 #21 Skrevet 13. november 2007 Herregud! Slapp av da HI. Jeg ammet ikke, og jeg synes ALLE kvinner burde få velge selv hva de ønsker å gjøre. Selvfølgelig er det beste å amme, det vet vi alle! Men husk at det er mange som ikke har nok melk, eller som har sykdommer som gjør at man ikke kan amme. Det er også endel som har psykiske problemer med det å amme, så ikke vær så moralsk. Alle er ikke så perfekt som deg vettu!
anna_lou Skrevet 13. november 2007 #22 Skrevet 13. november 2007 Var ikke dette 30 år siden dA? Det er jo klart at dette ikke foregår lenger. Nestlé sliter enda med dårlig rykte for dette, så jeg tviiiiiler på at de ville gjort noe så dumt en gang til
lilja70 Skrevet 13. november 2007 #23 Skrevet 13. november 2007 Nestlé nekter fremdeles å signere på at de ikke skal reklamere for morsmelkserstatning i u-land. Hipp har aldri blitt knyttet til reklame for mme. Problemet med at Nestlé nekter å slutte seg til et forbud mot reklame, er at øvrige land reagerer med lover som forbyr helsepersonell å informere om mme. Dette betyr igjen at de som kunne hatt god nytte av saklig informasjon om fordelene ved mme, altså alle som sliter med amming av en eller annen grunn, nektes slik informasjon. Siden mme slik ikke snakkes åpent om, oppfattes det som tabubelagt, og noen av de som bruker pulvermelk sliter med skyldfølelse og tror de ikke strekker til som mødre. Hadde derimot nestlé sluttet seg til et forbud, kunne helsevesenet slakket på informasjonsnekten, og informert om at morsmelk nok er best hvis alt fungerer, men når det er brukt riktig, med kokt vann i kokte flasker og med kokte smukker, i riktig blandingsforhold og mengde, blir ungene friske og raske også med mme. Hysteri er aldri av det gode. Ikke misforstå, jeg tror på amming, jeg har ammet mine egne til de nærmet seg to år, men jeg tror først og fremst på trygge og glade mødre og mette og glade barn.
SusanneFraRogaland89 Skrevet 13. november 2007 #24 Skrevet 13. november 2007 så hva skal man gjøre når en er tom for melk da lillepropp???...
propp Skrevet 13. november 2007 #25 Skrevet 13. november 2007 Har du noensinne hørt om en ku som går tom for melk? NEI FODDI DI BLIR MELKET HELE TIDEN TENK! Vi er som ku å andre dyr. alle dyr me patter blir kallt pattedyr å de er de vi er. De må alle fårstå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå