Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 jeg har en klar formening om det gudommelige, jeg kan føle at det må være noe der, men det passer ikke inn i det kristne hvor mye de enn er så glade og lykkelige med sin frelser. Jeg forstår offer tanken. men jeg.kan ikke for mitt bare liv fatte hvorfor en god gud sender de som ikke tror i fordervelsen Det var et fadderskap som fikk meg inn i gudshuset igjen . Etter å ha vært der i dag og lovet ( jeg lovte å bidra til at gutten blir et godt empatisk menneske, det får ratt være nok..) at han skulle bli en god kristen og forsake djevelen.Glatt.. onde ting vil vi verken gjøre selv eller tilate små guttebasser å gjøre.Hva man legger i djevelen kan jo være litte udda.. men så begynner presten å snakke om arvesynd.. at vi er født syndere, elendige krek , og det er bare å bekjenne og angre. Unnskyld meg.. jeg føler meg ikke som en stor lorthaug på denne grønne jord..ja, jeg er ikke usårlig eller verdensmester, ikke synes jeg at vi står over naturen og vern av den heller, men kristendommen må jo være den eneste religion som baserer seg på at vi er noen store dritt sekker og ikke i stand til å yte noe som helst uten hjelp fra en henrettet tømmermann? Selv islam , som betyr underkastelse starter ikke forholdet til sin Gud hver morgen med å erkjenne hvilken dust en er? jepp, jeg er en klodrian og gjør dumme feil, og det vil jeg gjerne gjøre godt igjen , men alikevel da gitt.. og hvordan kan et barn være født i synd?
Fruen i huset Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Tro er for alle Tro er som en gave som Gud rekker til oss, også kan vi ta imot. Man kan altså bestemme seg for å tro Et barn er ikke født "i synd", men med synd. At vi har synd betyr rett og slett at vi er i stand til å GJØRE synd - det er jo bare å ta en titt i avisene så ser man hva menneskene er i stand til å gjøre Jesus beviste for oss at han kunne døde synden i sitt liv (han og var født MED synd, men han GJORDE ikke synd). Synd kan være så "lite" - egentlig bare en tanke. Hevntanker, sjalusitanker, fordømmende tanker osv. Jesus beviste at han var seiersherre over tankene sine! Han forbød seg selv, med Guds hjelp, å synde i tankene - og i gjerninger selvfølgelig! Nå kan han komme DEG til hjelp Man trenger altså ikke være et syndig menneske lenger Jeg mener IKKE at alle som ikke er kristne er dårlige mennesker, tvert imot!! Jeg kjenner mange ordentlige gode mennesker som gjør mange bra gjerninger. Men bibelen sier at gjerninger som er gjort uten tro er helt bortkastet! Gjerninger som er gjort I TRO kan derimot hjelpe deg å bli kvitt synden du er født med. Mennesket er født med synd pga Adam og Eva - da kom syndefallet. Jesus viste oss veien ut av det
Snart3barnsmor-37 Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Hei til HI Jeg skjønner veldig godt hva du mener med det du sier her. Dette med å være født med synd er et helt uforståelig konsept som er vanskelig å forstå for mange av oss. Og for mange av oss er nettopp dette en ingreidens av årsakene til at vi ikke er kristne. Det ville nok også vært lurt av deg å lese litt mer om religion, også kristendommen, så vil du se at det store bildet ikke er helt slik som dette da
Anitahar2barn Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 Jeg mener at alle religioner er bare menneskets måte å tilbe og å tro på det guddommelige. Jeg mener det er bare en guddom bak alle religionene, jeg mener vi alle er gud på en måte fordi vi er av den samme kraften(Jorden, menneskene, dyrene, universet og gud). Vi skaper vårt eget liv hver dag, gud har skapt oss vi må bare huske at vi er guddommelig vi og, det er det som er jobben :-) Jeg skjønner alle religioner og respektere dem alle, det er bare forskjellige måter å tro på det samme på. Jeg kan godt sitte i en kirke å få en religiøs opplevelse selv om jeg ikke kaller meg selv kristen. Jeg har alltid trodd på "Gud" fra jeg var liten men har aldri turt å tro helt. Jeg fikk min overbevisning da en venninne av meg ble klarsynt å fortalte om ting som jeg alltid har trodd. Hun er fortsatt muslim og har sin religion. Det viktigste er ikke hva man tror eller mener, det viktigste er hvordan man lever livet og hvordan man lar den guddommelige kraften leve i deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå