☆Lille my* Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Jeg fikk beskjed av Nestlè om å ikke blande NAN for hele dagen pga fare for bakterievekst osv... Dette hadde skjedd 1 gang hos en annen produsent av mme. men på sykehuset blander de jo mme for et døgn, og syntes det var hysterisk av Nestlé å blåse opp den ene episoden! Nestlè vil jo sikre at de ikke blir saksøkt osv om det skal skje noe! for det er jo ikke sikekert alle hurtigavkjøler og setter rett i kjøleskap, og noen kan jo også finne på å la det stå i over et døgn! og da vil jo Nestlè stå ansvarlig! Så jeg skjønner de har fjernet fra pakken at man kan blande for hele døgnet! Jeg lurer bare litt på hva dere mener og gjør? Jeg blander kun et og et måltid! men når jeg bruker ferdigpakker med nan synes jeg det er så bortkasta å kaste halve pakken da gutten min kun spiser 100 ml! Så i dag tok jeg resten over på en annen flaske og satt i kjøleskpet til neste måltid! Hadde aldri gjort det om de ikke gjorde det på sykehuset
snartmammapåny Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Står på pakken for ferdig nan at den kan oppbevares åpnet i kjøleskap i 1 døgn. Uansett så bruker jeg å lage nytt til hvert måltid. Er vedlig lettvindt. Koker opp vann og har klart i kjøleskapet i oppmålt i riktig mengde på flaskene. Når barnet er sulten varmer jeg vannet i micro (eller tilsetter varmt vann fra termos til jeg får riktig tempratur om jeg ikke har micro i nærheten) Tilsetter så pulveret og rister godt. Hele prosessen tar i underkant av 1 1/2min og er helt 100% etter "forskriftene". Og altså mye raskere enn om man skal varme opp en ferdig flaske med mme i vannbad.
Julie Angelica:) Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Jeg ga mme fra dag 1 fordi jeg ikke kunne amme. Jeg blandet alltid melk på flasker og satte dem i kjøleskapet. Blandet opp for ca et døgn om gangen, men jeg lot det ALDRI stå mer enn ett døgn! Jeg tenkte faktisk aldri på det du beskriver her, og vi hadde aldri noe problemer med dette. Hvis vi skulle ut en tur som ble bråbestemt, så var det veldig kjekt at det var ferdigblandet som man bare kunne ta med seg. Dette er sikkert forandret nå, for den gangen, sto det på pakken at man kunne blande opp for ett og ett døgn. Jeg tror ikke det er noe fare om du har ei flaske eller to stående i kjøleskapet noen timer. Det tviler jeg veldig sterkt på. Men du må jo selvfølgelig gjøre det du synes er best for deg selv som du føler deg trygg på.
☆Lille my* Skrevet 11. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2007 Takk for svar! Jeg blander et og et måltid! gjorde som deg med flaskene i starten! Nå har jeg bare klart malvann på mugge i kjøleskapet ettersom han ikke får samme mengde hele tiden=) Har ikke sett på ferdigpakken at den kan oppbevares i et døgn=) hoppa vel over den linja=) Men hva er forskjellen egentnlig? hvorfor kan den oppbevares i et døgn men ikke den VI blander?? Er jo greit å ha fediglaget melk i kjøleskapet om man har flaskevarmer, går fort da:) *har hørt man ikke skal bruke micro på nan, men på ferdigpakkene står det jo at det går bra
☆Lille my* Skrevet 12. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2007 Noen som vet hvorfor ferdigpakkene kan oppvevares i kjøleskap et døgn, men ikke det vi blander md pulver???
snartmammapåny Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Den er vel kanskje behandlet på et vis som gjør at den holder seg inni pakken der i ganske lang tid uåpnet, og det gjør nok kanksje slik at den holder seg i 1 døgn i kjøleskapet og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå