Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Vi skal lage koldtbordet til dåpen selv. blir ca 30 stk. har ingen anelse om hvor mye vi skal lage av hva! skal ha gryterett, rondanegryte med reinsdyr (håper det blir godt da...) men hva skal vi ha i tillegg og hvor mye skal vi ha av de forskjellige tingene? mamma har noe svinegreier i frysen som vi skal lage til til skinke, men ellers er jeg usikker... vet liksom ikke hvor mange karbonader og skiver jeg skal beregne per pers... og hvor mye reker, f.eks... noen som kan hjelpe meg med å sette opp en liste?
Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Det eneste jeg kan i hodet er at man vanligvis beregner 50g med salat til hver person, og med salat tenker jeg da på italiensk, potet osv osv. Hvis du regner 2 karbonader til hver person, så får du ihvertfall ikke for mye. Man skal jo spise litt av alt i et koldtbord synes nå jeg. Kjøttskiver ville jeg tatt ihvertfall 5 pr person, hvis det er sånne tynne påleggskiver. Du kan jo kjøpe to sånne halvliters-bokser med pillede reker, det må iallefall holde. Hvis du tenker på hvor mye du ville spist i tillegg til gryteretten (som mesteparten kommer til å spise seg mett på) så har du et godt utgangspunkt. Det viktigste er jo at det er valgmuligheter, ikke hvor mye du har av hver ting. Håper det hjalp bittelitt:) Du skal jo ikke ruinere deg heller. Jeg sliter med å finne økonomi til 10 personer, vil ikke tenke meg hvordan du klarer det:) Men nå er jo jeg student og alene:) Lykke til!
Lille my31 Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Trenger du noe annet en gryterettene da? Jeg hadde servert til gryterettene: 2-3 store boller med salat, mais, agurk paprika Ris ca 7 loff Smør Dressing. Tror du vil få alt for mye mat hvis du i tillegg til gryterettene har karbonader, reker ol. Folkene som kommer vil helt sikkert bli mette!!!
Jannamor Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Er dåpen overstått? Ellers hjelper jeg deg gjerne. Send meg en pm, så skal jeg hjelpe deg. kokker her i huset sjø
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå