Gå til innhold

Har spist pinnekjøtt på fredag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hørt det er ikke bra for babyen, er litt redd nå da, har dere noen trøste ord? er i uke 38 .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor det ikke er bra for babyen?

Har ikke hørt at det skal være noe farlig, og jeg spiste det i mitt forrige svangerskap uten problem. Lyster på det nå også, men hvis det er noe man bør styre unna så lar jeg det være...

Skrevet

Har hørt det er samme som spekemat , er usikkert selv, tenker det er jo godt varmet....

Skrevet

Spekemat er ikke varmebehandlet, så det er derfor man skal være forsiktig med det. Pinnekjøtt derimot er jo godt kokt, så kan ikke skjønne at det skal være noe farlig. Tror nok du kan ta det helt med ro, og jeg skal i butikken å se etter pinnekjøtt:)

Skrevet

Det som evt kan være galt med pinnekjøtt, er det høye saltinnholdet, slik at du kan samle mye vann i kroppen. Hvis man allerede er plaget med det, kan det bli mye verre. Men jeg tror ikke babyen tar særlig skade av det, det er vel verst for mamsen, tenker jeg.

Skal spise pinnekjøtt på julebord om et par uker, og selvfølgelig på julaften, da.

Det er ikke farlig mtp bakterier og sånne skumle saker, uten at du spiser det rett fra pakken, da;) Men det er jo best når det har vært dampet noen timer, og det tar knekken på det meste:)

Skrevet

Har aldri hørt at pinnekjøtt skal være skadelig, hverken før eller etter fødsel. Derimot må vi som ammende være obs på at kålrotstappen kan gi bebisene magevondt. Dette er visst helt individuelt! Jeg gleder meg hvert fall til julemiddagen :-)

Skrevet

Det er på grunn av salte. Men det kommer vel ann på hvor salta den er da. JM sa til meg at jeg f.eks kunne spise reker, men var forskjell på et smørbrød enn en hel kilo med reker.. hehe.. Har du holdt deg unna mat du ikke kan spise så tviler jeg sterkt på at det er så veldig farlig at du spiser pinnekjøtt. Jeg har termin 20 des. og om ungen har kommet før juleaften eller ikke så skal jeg spise så masse pinnekjøtt til jeg stuper.

Tror faktisk jeg har hørt at saltet og sterk mat hjelper med å sette i gang fødsel..

Klemmer...

Skrevet

Pinnekjøtt er ikke farlig, men siden det er så salt kan det lett samles mye vann i kroppen etter at en har spist det. Husk å drikke masse vann og ligg unna mye salt mat i tiden fremover.

Skrevet

noen sier at pga det høye saltinnholdet kan det framprovosere en tidligere fødsel. Tror det er greit å spise med måte og ikke døtte innpå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...