*Magic* Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Har den siste tiden hatt en del problemer med å puste når jeg ligger. Spesielt når jeg ligger på ryggen, noe som er veldig ubehagelig. Andre som har opplevd det samme, og som muligens vet hva det kan komme av?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Jeg lider av samme problem:) Tror det er veldig vanlig!! Lurer på om det er pga at livmoren er så stor og presser på hovedpulsåren, det er i allfall grunnen til at mange biir svimmel og føler de må besvime. Men tror dette med pusting kommer av det ssamme. Iallfall så er det ikke noe å bekmre seg for:)
*Magic* Skrevet 11. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2007 Ja, har hørt om dette med svimmelhet og press mot hovedpulsåren, men jeg er ikke svimmel så derfor lurte jeg på hva det kunne være. Var ikke plaget med dette i mitt forrige svangerskap, og syns det er ubehagelig. Får høre med JM sånn for sikkerhets skyld neste gang jeg skal ditt:)
Erisa* Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Kan det ikke være bare vekten av livmoren som presser tarmer og annet innhold oppover, og presser på lungene? Snakk med jordmor, det er sikker lurt. Men så sant det er bedre når du f.eks ligger på siden eller står, så virker det jo ganske naturlig..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Har det samme problemet selv, og hadde det også i forrige svangerskap. Årsaken er at hovedpulsåra ligger rett bak livmora og at den blir presset sammen av vekten. De som har det sånn skal faktisk være litt forsiktige med å ligge på ryggen. Både fordi det kan føre til besvimelse og fordi babyen kan få for lite oksygen. Ikke for å skremme altså, bare vær litt forsiktig og ikke ligg lenge på ryggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå