Gjest Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Svigermor skal passe anniken etter permisjonen, og nekter plent å ta imot et øre for det.. (tro meg, vi har tilbudt henne det mange ganger!) , sier vi heller må bruke pengene på oss selv (jeg skal studere så blir litt trangt med pengene) får vi kontantstøtten uansett eller er det bare hvis du betaler for dagmamma?
Flode Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Den får du så lenge du ikke bruker barnehage.
rødhette* Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Uansett, ja. Alle som ikke har dagmamma kan få kontantstøtte.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 du får kontantstøtte uansett, er vel det som er poenget med kontantstøtten, at barnet skal få være hjemme med familie, ikke hos dagmamma
NoDoubt Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Du får kontanstøtte så lenge barnet ikke er i barnehage. Kontanstøtte gis ikke for å betale dagmamma. Den gis så man skal få det litt bedre økonomisk om man velger å være mer hjemme. Så du får kontanstøtte men du må gå på NAV å søke om det.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Her passet også svigermor småen da jeg begynte å jobbe etter perm.Hun tok litt betalt ,men ikke mye. Vi kjøpte en liten ting i tillegg i ny og ne som takk for hjelpen. Blomst,gavekort etc. Og ja,du får ks.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 no doubt får man ikke den automatisk
NoDoubt Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Nei, man må søke. Akkurat som man må søke om barnetrygd. Er et skjema som må fylles ut. Men så lenge man ikke har barnet 80% eller mer i barnehage så får man kontanstøtte.
Audacious Angel Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Du trenge ikke å søke om barnetrygd hvertfall ! kontantstøtte må søkes etter.
NoDoubt Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Vi måtte søke om barnetrygd til begge barna våre.
petite fleur Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 Barnetrygden kommer automatisk med mindre du bor i utlandet. Trenger ikke å søke om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå