Gå til innhold

Spm om kontantstøtte


Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor skal passe anniken etter permisjonen, og nekter plent å ta imot et øre for det.. (tro meg, vi har tilbudt henne det mange ganger!) , sier vi heller må bruke pengene på oss selv (jeg skal studere så blir litt trangt med pengene)

får vi kontantstøtten uansett eller er det bare hvis du betaler for dagmamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett, ja. Alle som ikke har dagmamma kan få kontantstøtte.

Skrevet

du får kontantstøtte uansett, er vel det som er poenget med kontantstøtten, at barnet skal få være hjemme med familie, ikke hos dagmamma

Skrevet

Du får kontanstøtte så lenge barnet ikke er i barnehage.

 

Kontanstøtte gis ikke for å betale dagmamma. Den gis så man skal få det litt bedre økonomisk om man velger å være mer hjemme.

 

Så du får kontanstøtte men du må gå på NAV å søke om det.

Skrevet

Her passet også svigermor småen da jeg begynte å jobbe etter perm.Hun tok litt betalt ,men ikke mye.

Vi kjøpte en liten ting i tillegg i ny og ne som takk for hjelpen.

Blomst,gavekort etc.

 

Og ja,du får ks.

Skrevet

no doubt

 

får man ikke den automatisk

Skrevet

Nei, man må søke. Akkurat som man må søke om barnetrygd.

Er et skjema som må fylles ut. Men så lenge man ikke har barnet 80% eller mer i barnehage så får man kontanstøtte.

Skrevet

Du trenge ikke å søke om barnetrygd hvertfall ! kontantstøtte må søkes etter.

Skrevet

Vi måtte søke om barnetrygd til begge barna våre.

Skrevet

Barnetrygden kommer automatisk med mindre du bor i utlandet. Trenger ikke å søke om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...