Mamma des.08 Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 hei jeg skal ta ut egg til tirsdag i Porsgrunn og lurer på hva som skjer da? er en på klinikken en har vært på hele tida liksom? eller er en inne på en slags operasjonssal? er det samme prosedyre at en kun tar av seg bukse og truse? eller får en egne "klær"? er det mange tilstede? får en se på ul når eggene blir tatt ut? har dere på dere no andre type klær dit? løse klær eller no? har dere med bind? regner med en blør da etterpå.... gjore det veldig vondt?? mye spørsmål dette, men... hehe Håper dere kan gi meg noen svar.....
togutter-08og10 Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Tror det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Slik var det på Ullevål. Kom inn på morgenen, kan spise en lett frokost. Vi var 4 stk som hadde egguttak samme tid. Vi fikk smertestillende og måtte kle av oss nedentil og lå og ventet i hver vår bås til det var vår tur. mannen ble med når du skulle ta ut eggene. Dette foregikk på et annet rom i gynekologstol. Du får et teppe over deg. Dere kan se på skjerm og mannen sitter bak deg, slik at han slipper å se rett hjem (min mann var veldig glad for det) Jeg syns det var veldig smertefullt å ta ut egg, men andre igjen merker fint lite. Jeg ble ganske uvel og kvalm etterpå. Jeg blødde ikke i det hele tatt. Angret på at jeg ikke dro i joggebukse, hadde på meg det ved innsett. Sov et par timer når jeg kom hjem, og fikk litt ekstra smertestillende av legen. Fin form på kvelden. Insett to dager senere var helt uproblematisk for meg. (pS jeg ble gravid, kan ikke tro det, 1. forsøk og alt) Lykke til.
Mamma des.08 Skrevet 12. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2007 Så bra!!! Gratulerer masse!!! Tabbet meg ut på sprøyta i kveld jeg da, så sitter her redd og biter negler.... lyst å gråte
Emma*den lykkelige venter Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 I Porsgrunn fungerer det slik: Du skal være fastende (veldig viktig, ellers så kan du risikere å bli sittende leeenge på venterommet før du får lov til å hente ut egg.) Lurt å ta på litt løse bukser Bind kan du ta med, eller så får du det hvis du vil. Du vil blø etterpå. Mannen leverer sædprøve på lab`en, og dere skrive under papir Vent på venterommet til dere blir kalt inn. Du tar av bukse og truse på samme rommet som GU stolen står og som egga skal hentes ut -hopp oppi stolen og legg deg godt til rette, du blir dekket til nedentil, så du ikke ligger og spriker unødvendig i mens de dekker opp utstyret. Det er du og mannen, labdama, legen og sykepleier i rommet. Du får intravenøs Morfin (Petidin) og lokalbedøvelse. Du kan følge med på en skjerm hele tiden. Etter uttaket legger du deg over i en seng og blir trillet over på et venterom. Der ligger du og hviler i ca 1/2 time, får sprøyte i baken med Progesteron, og informasjon. Mannen sitter ved siden av deg hele tiden. Alt dette skjer på et eget rom på fertilitetsklinikken, ikke langt fra vaktrommet. Lykke til:o)
Lessen Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 dette skal jeg da gjennom i morgen, kjenner at jeg gruer litt, men blir deilig å få ut alle egga også... enda et skritt nærmere. fin forklaring emma* porsgrunn er bra!!!!
*-* Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Jeg har vært på egguttak på ullevål i dag, og der foregår det som babyhåp beskriver det. Vi får bare beroligende og lokalbedøvelse der, og jeg syns som babyhåp at det gjorde veldig vondt. Men har hørt om andre som ikke syntes det var særlig ille. Vi var fem der i dag og et par av de andre virket som om de var i fin form kort tid etterpå. Jeg for min del ligger på sofaen og lider litt ennå, ikke noe særlig å reise seg, vondt og kvalm. Fikk ikke med ekstra smertestillende, det angrer jeg på. Misunner dere som får intravenøst morfin og gruer meg allerede til en eventuell neste gang... Får håpe man er like heldig som babyhåp!
C *baby i magen* Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 den morfinen og smertestillende. får dere den i en kanyla da eller?
♣ Christiane ♣ Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 På Aleris får vi heller ikke intravenøs smertestillende, men syns ikke det gjorde nevneverdig vondt. to tabletter, litt beroligende og lokalbedøvelse var alt. Lå en time etterpå og så var det hjem til sofaen. Formen var fin, bare veldig oppblåst pga litt overstimulering. Tok ikke noe mer smertestillende når jeg kom hjem heller. Mannen min var ikke med inn, han går i gulvet bare han må ta en blodprøve så ville ikke tvinge han til å se på . Uttaket tok ca 5 min, fikk ut 13 egg. Alt gikk superfort. Skal ha nytt forsøk i januar og gruer meg ikke i det hele tatt.
Mamma des.08 Skrevet 12. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. november 2007 Tusen takk alle sammen for forklaring Som sagt i Porsgrunn jeg, så takk Emma* for din flotte beskrivelse. Visste ikke alt dette. Håpe jeg slipper å ha det vondt i ettertid, men vet aldri. Lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå