Gå til innhold

Lurer på noe ang fest å amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kanskje på venninne julebord til lørdagen også lurte jeg på hva dere gjør.. Pumper dere så mye melk at pappaen har melk hele kvelden/natten og dagen etterpå? Da må jo jeg pumpe hele uka da for å få et sånt lager:=). Må jo ta med pumpa på fest også da hvis ikke får man jo bare spreng.. Hvor lang tid kan det gå får man kan amme igjen etter at man har drukket litt alkohol?

Har veldig lyst til å gå ut med venninnene, men føler at det bare blir stress hvis jeg må sitte å pumpe meg hele uka.. Og på festen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke pappan gi mme da? du trenger sikkert ikke å pumpe så ofte på festen, men greit å bli kvitt litt spreng som du sier:) har hørt at når alkoholen er ute av blodet, er den ute av melka også. ca 10 timer:) spørs jo selvfølgelig på hvor mye du inntar også!

Skrevet

Du trenger sikkert ikke ha for dagen etter i hvertfall, med mindre du har tenkt å drikke deg sanseløs. Hvis du vil pappan skal gi mme er det greit å øve litt på forhånd, for ikke alle liker flaske eller mme (gjett hvem som oppdaget det til sin store overraskelse da hun hadde tenkt seg på teater to mnd etter fødsel). Jeg har stort sett pumpet og fryst ned, men det er mest fordi jeg har vært nødt til å pumpe pga problemer med overproduksjon.

Skrevet

Vi pleier å gi mme ved sånne anledninger og det fungerer bra. Jeg pumper 1-2 ganger for å ta bort spreng, føler meg ofte litt teit der man sitter på do i penkjole og med brystpumpe, men skitt au! ;-) Alkohol lagres ikke i melka, den forbrennes etterhvert. En liten tommelfingerregel er at etter 1 glass vin tar det 3 timer før du kan amme igjen (sånn ca). Veldig lurt som kaklehøna sier å ØVE først, ja..

God fest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...