Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og jeg blir litt redd jeg. Hun gjør ikke dette hver gang hun bæsjer, men innimellom gjør hun det, og det høres ut som hun har det så veldig vondt! Har skikkelig flytende avføring, men så er hun bare 3 uker gammel da. Men er dette normalt? Andre som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, kan det være hun har bleieutslett, isåfall er det nok vondt å bæsje... det hadde min lille jente i perioder. Hvis avføring og rompe ser normalt ut, så er det sikkert bare litt luft smerter, det gjør jo veldig vondt for små og store. Er babyen kun 3 uker gammel så er det vanlig de har vondt i magen. Kjenner en m kolikk baby, gråter stort sett hele tiden når han er våken, sånn er det bare, ikke farlig men heller ikke gøy.....

Skrevet

Om hun er litt sår så kan du prøve å holde henne over en potte/vasken/toalettet mens hun bæsjer og bare skylle stumpen med lunka vann rett etterpå. Da får hun minimal kontakt med avføringen, og det er lettere å trykke det ut mens de holdes sånn i tillegg :-)

L pleide ikke gråte, men hun måtte jobbe veldig hardt for å få det ut, selv om det var tynntflytende.

Skrevet

Da datteren min var så liten fikk jeg inntrykk av at hun ikke helt fant musklene hun skulle bruke for å trykke, ergo fikk hun vondt når noe skulle ut, selv om det var tyntflytende. Hun var litt plaget av luft og gråt derfor når hun fikk knip.

Det er nok ikke farlig, men fortvilende å se på. Trøsten får være at det ikke varer i all evighet, det blir lettere når de lærer å hjelpe til ordentlig selv.

Skrevet

Eh, regner med at om jenta har bleieutslett hadde det blitt nevnt av HI.. Hadde det vært kolikk, så hadde vel også spørsmålet vært stilt litt annerledes ;)

Jeg tror det du beskriver er ganske normalt, tarmene til de små skal gå seg til litt. Er jo ikke helt vant til at det skal passere ting gjennom der. At de har flytende avføring er normalt også. Fullammer du?

Pass på å få opp rapen, slik at minst muli gluft blir med ned i systemet og forårsaker mulige luftsmerter.

Kommer helt sikkert til å gå seg til, men ikke noe ok når de små har det vondt selvsagt.

Skrevet

Har hun skikkelig flytende avføring så kan det gjøre VELDI vondt å bæsje.

Det blir etsende liksom.

Jeg hadde absolutt villet tatt kontakt med legen om det ikke blir bedre og hun har hatt det en stund.

Ikke vits i å la den lille gjennomgå dette om det kanksje kan forhindres.

Kanskje hun er allergisk mot noe som gjør at hun har sånn flytende avføring.

Kan også være at hun har fått en rift i endetarmsåpningen og da må man gjerne få noe å ha på.

Verken lunket vann eller andre ting hjelper i sånne tilfeller.

har hun så vondt at hun gråter gjentatte gang så bør det være et varsku nok til å kontakte legen synes nå jeg da.

Lykke til:o)

Skrevet

kanskje ho har vondt i magen? Om det går over etter at ho har bæsja,og det ikkje virker som om det er noke anna gale, er det nok berre det. Babyer får lett vondt i magen.

Skrevet

Leah gråt nesten hver gang hun skulle bæsje til hun var rundt 8 uker. Spurte HS om dette og fikk beskjed om at det var vanlig siden tarmene ikke er helt ferdig utviklet og babyene ofte får mye luft og knip. Det var ikke noe morsomt å se at hun plagdes så veldig og hadde det så vondt, så jeg brukte å gi 10-20 ml sukkervann når hun plagdes veldig..det gjorde at hun slappet av og da kom som regel bæsjen "av seg selv". Du kan jo prøve det, kanskje det hjelper på din baby også:) Nå er Leah 3 mnd og gråter nesten aldri når hun skal bæsje mer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...