Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Nå blir jeg GAL snart! Han er over 7 mnd nå, vil ikke spise annet enn fruktpurre en gang for dag. Nekter å spise grøt... Så med andre ord fullammer jeg i praksis. Og siste uke har jeg ammet hver 2. time!!! Jeg er tilbake i 1-2 mnd alderen føles det som... Mannen min jobber på havet og er borte halve tiden, og jeg får IKKE nok søvn med så mange matinger.... Han nekter å ta flaske.... Kan noen hjelpe meg?????? Hva gjør jeg?????
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Min også har alltid nektet grøt, derfor begynte jeg med brødmat tidlig. Har du prøvd annen mat enn grøt? Middagsglass?
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2007 Har prøvd en del glass, men han bare brekker seg fordi det er koknsistens på det. Har prøvd med litt brødmat men han forstår ikke at han må tygge... Jeg er sikkert ikke hard nok å presser han hardt nok, men det er så vanskelig...
Gjest Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Har du prøvd hjemmelaget grøt da? Min brekker seg av de fleste kjøpegrøtene, men hjemmelaget liker han. Særlig hvis den blandes med litt fruktpure.... Ellers var kokt potet med en dæsj olje og spedd ut med kokt vann populært. Det er også lurt å la barnet kjenne litt på maten med fingerene sånn at det blir litt mer "kjent". Det går forresten fint med brødbiter før de kan tygge, bare gi bitte små så det ikke havner i halsen. Min driver fremdeles og bare "sutter" på bitene før han svelger dem. Når det gjelder drikke, prøv med kopp. Det er jo så mye mer morsomt enn flaske... (bare pass på å ha en klut under haken til ungen, for det blir jo litt søl i starten).
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2007 Tusen takk for svar! Må vel prøve meg som kokk ja! Har fått flere råd om det!
msola Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Høres forferdelig tungt ut å ha det sånn. Har du prøvd å lage grøten så tynn at det nesten er vann?? Hva med disse mango eller banan med yoghurt- glassene? De elska gutten min på 8 mnd. Bruker også å ha masse av fruktmosen i grøten. Det er veldig populært hos oss. Ellers; prøv skive eller noe av den middagsmaten du selv spiser...potet moset i saus eller grønnsaksoppkok. Lykke til. Fra ei Bodø jente til ei anna....
Gjest Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Vi hadde også slike perioder da vesla var rundt 7 mnd, og de kom igjen ved 9 mnd.. mat hver time eller annenhver over en lang periode. Her hadde det ikke noe med matbehov, fant vi ut etterhvert, men rett og slett tenner som klødde, og dermed førte til at hun ville ha kos. Når tennene kom gjennom etter en halv evighet, sov hun godt igjen. Jeg fullammet frem til hun var 8 mnd. Frem til da var det bare fruktglass i ny og ne her også. Nå er hun 11 mnd, og spiser 2 grøtmåltider og middag, og ellers pupp... Men hun brakk seg også av konsistensen på glass. Vi fant ut at grøt med masse fruktpure i, ble tingen, og så tok vi frukten sakte men sikkert bort, og når har vi ikke noe i grøten. Konsistensen lagde vi nesten helt flytende i starten, og så mer og mer pulver Og middag fant vi ut at hun spiser i hauger, når hun får vår mat og ikke glass Men kan som sagt være helt andre ting enn dere egentlig sliter med Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå