Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Nå blir jeg GAL snart! Han er over 7 mnd nå, vil ikke spise annet enn fruktpurre en gang for dag. Nekter å spise grøt... Så med andre ord fullammer jeg i praksis. Og siste uke har jeg ammet hver 2. time!!! Jeg er tilbake i 1-2 mnd alderen føles det som... Mannen min jobber på havet og er borte halve tiden, og jeg får IKKE nok søvn med så mange matinger.... Han nekter å ta flaske.... Kan noen hjelpe meg?????? Hva gjør jeg?????
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. november 2007 Jeg ammer hver 2. time på natten altså... på dagen kan det godt gå 3-4 timer mellom hver...
*ale* Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Hei fra Bodø Har dette vart lenge? Mulig han øker...
*dum&deiLig*™ Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Prøve med middagsglass? Hvir du fullammer kan det hende at han er mett når du tilbyr grøt?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 sånn var min også. eller han har altid spist all murlig mat. men altid pupp 2. vær time. nå er han snart 1 år og jeg ga opp, så jeg lot han sove i vogna, trillet tur når han våknet. noen ganger sovnet han, andre ganger gråt han. da trøstet jeg og tilbøy vann, så fikk han mat igjen etter 6 timmer. så ikke mat før etter 6 timer. går bra nå. jeg er også alene, så jeg vet hvordan det er med søvn. tips jeg fikk var og dursje etter at småen hadde sovnet. sånn at han ikke luktet melken så mye
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2007 Har prøvd en del middagsglass.... han er oikke interessert. Nå får han fruktpurre med fullkorn, så jeg håper magen skal få litt å jobbe med. Jeg gir han alltid tilbud om annen mat først sånn at han skal være litt sulten... gir kanskje litt pupp for å slukke den værste hungeren... Han liker ikke klumpene i glassene... han bare brekker seg!
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2007 skulle din lille spise hver 2. time hele døgnet eller bare om natten? På dagen er det 3-4 timer mellom hvert måltid... det er på natten det øker til hver 2. time...
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 sønnen min brekte seg også av middagsglass før, og ville ikke ha grøt... men hipp sine middagsglass er helt uten klumper. har også hørt at babyer har bedre matlyst etter melk...
Gjest Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Har du prøv dæ der 4mnd glasse frå Nestle? Ho Andrea sku helle itje ha nån teng mæ klompæ i, så ho levdæ på grønnsaskpuré å grøt tel ho va over 10 mnd..
Super-Langbein Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Har du mulighet for å sove i et annet rom enn babyen, slik at han ikke kjenner lukten av deg? De sover ofte bedre da. Og sikkert lurt å ikke amme i senga for da blir det så koselig, og legg baby tilbake med en gang. Dersom du har pumpe kan du pumpe deg og gi et rikelig måltid på flaske på natta slik at babyen blir god og mett og sover lengre.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Et tips kan være at du lager middag til ham selv. Jenta vår liker heller ikke middagsglassene, så nå får hun hjemmelaget middag. Koker en potet sammen med litt gulerot, moser det ganske fint og da spiser hun. Kan også ha i blomkål, brokkoli, pastinakk, kålrot, leverpostei.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 hele døgnet. det kunne gå lenger på dagen, men det var skjeldent...
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 11. november 2007 #13 Skrevet 11. november 2007 Glemte å si at jenta vår trengte noen dager på å venne seg til middagen. Første dagen spiste hun kun et par skjeer, andre dagen litt mer, og nå spiser hun som regel opp alt. Hun får vann på flaske ved siden av, hun er veldig glad i vann.
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 11. november 2007 Hadde bare prinsen tatt flaske kunne jeg fått litt avlastning et og annet måltid, men det nekter han... har prøvd noen av hipp sine glass, men han viser en voldsom forakt for smaken... har begynt å spe i grøt i frukten hans, men det har ikke hjulpet på hyppigheten på matingen enda... har bare prøvd i 3-4 dager med blanding, så jeg håper enda...
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 Du kan evt. gi vann fra kopp hvis han ikke vil ta flaska.
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. november 2007 Tusen takk for alle svar! Tror likevell jeg skal ta kontakt med helsesøster å høre om de kan hjelpe på noe vis! Klem til dere, nå må jeg ta kveld så jeg får noe natt i alle fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå