Gå til innhold

Er det harry med....

Anbefalte innlegg

Skrevet

navne-smykke og tatovering med barnets navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte på noe helt enkelt. Ett enkelt hvittgull smykke eller en enkel tatovering i nakken eller ved håndleddet.. eller?

Skrevet

Personlig ville jeg brukt en spesiell type skrift, runer osv, ikke vanlige bokstaver. Forskjellen er om du ønsker å ta en tattoo for din egen del, eller om du ønsker andre skal se den.

Skrevet

ikke helt vanlige bokstaver nei. Men enkelt som at jeg bare har navnet til prinsen der, ikke noe dilldall rundt. Ønsker vel at andre skal se den også, og for at jeg vil gjøre noe spesielt for en som betyr alt for meg.

Kommer liksom ikke på noe annet jeg kan gjøre enn tatovering og navn-smykke..

Skrevet

det virka som en bra ide for 4 år siden, ting forandrer seg

Skrevet

Ja.

Men skal du velge, så gå for smykket - det kan du ta av.

Skrevet

Ja. Kan til nød gå an med smykke med forbokstaven.

Skrevet

Jeg jobber på tatoveringsstudio, og hvis å tatovere navn på ungene er harry, er vi en nasjon med harry'er her i landet - men det var vel kanskje ikke en nyhet.

Personlig syns jeg det med navn kan være en fin gest, men

- tenk på at du kanskje får flere barn, og at det er dumt å gjøre forskjell på dem. Du må ha plass til alle, og det bør helst bli noenlunde likt.

- ikke for stort og prangende, gotisk skrift nedover hele underarmen er i overkant for meg i alle fall.

- kan være greit å spesifisere at det er barnet ditt det er snakk om, ikke en kjæreste - vurder å ta med en fødselsdato eller noe annet som tydeliggjør hvem sitt navn det er.

- håndleddet er en dum plass å skrive noe på, da resultatet har en tendens til å bli utydelig der, pga mye bevegelse og folder i huden.

Skrevet

Tatovering generelt er ganske harry, og sånn sett ser jo ikke du noe representativt utvalg av befolkningen på jobb akkurat.

Skrevet

Takk for svar :)

Navn og fødselsdato ja. Tenkte på det. Vi får se hva det bilr til nå da. *tenketenke*

Skrevet

Hva vet du om hva slags mennesker jeg ser på jobb? Tatt i betraktning av at du selv antagelig blir utsatt for en god del forutinntatte holdninger, syns jeg det var en ekstremt generaliserende kommentar, overrasskende fra den kanten må jeg si....

Skrevet

Jeg gjetter fritt at du ser mennesker som ønsker å tatovere seg. Dermed vil ikke andelen som tar tatoveringer med navnet til barna si særlig mye om Norges befolkning, men den delen av Norges befolkning som i utgangspunktet er villige til å ta en tatovering i det hele tatt. =)

Skrevet

Jeg finner det harry, ja.... Jeg har en tatovering, og har alltid angret utrolig mye.....Det er ikke navnet til datteren min, but, still....

Skrevet

Ja, men du kaller jo likevel hele den relativt store delen mennesker som ønsker seg tatovering for harry, når du kaller hele fenomenet i seg selv for harry?

Jeg er helt enig i at mange som tar tatoveringer er ekstremt harry, både som personer og i valg av motiv. Det betyr ikke at alle som har tatoveringer er harry - jeg tror du hadde blitt overrasket over hva slags mennesker som kan finne på å frekventere et tatoveringsstudio ;)

Skrevet

Vel, ja, det gjør jeg. Til dags dato har jeg til gode å se ikke-harry tatoveringer på andre enn maorier og et par andre folkegrupper. Det er selvsagt en smakssak, men personlig er jeg veldig for at moten er i ferd med å gå over.

Skrevet

Motegreia har vel lagt seg for flere år siden, mitt inntrykk er i alle fall at de som tar tatovering i dag tar det fordi de har lyst, ikke fordi det er "in". Det syns jeg også er positivt, for ikke å snakke om at det gjør arbeidsdagen min mer interessant, hehe.

Om man liker tatoveringer eller ei er vel som du sier en smakssak, men jeg syns det blir feil å kalle en hel person(lighet) for harry om vedkommende har en tatovering - døm tatoveringen, ikke mennesket! Hehe.

Skrevet

Jeg syns det er harry med tatovering med barnas navn ja. Min mann skal ha det, eller han skal få tatovert navna til ungene i en tatovering han har fra før av. Harry ja, men det er ikke min kropp så det har jeg ikke noe med. Så fremt han ikke klager på hva jeg ville ønske å ha. (skal sies at jeg har protostert litt på hva han ønsker seg av enkelte ting men..... )

Skrevet

Hehehe, jeg blir stadig mer overbevisst om at jeg MÅ være sidens mest Harry person, hehehe Vært visst kåret til det en gang trur jeg , hohoho.

Skrevet

Jeg synes at tatoveringer generelt er ganske harry, men liker det ganske godt allikevel. Enn hvor harry det er så synes jeg det er sexy med en mann med masse tatoveringer, selvom det er tigre som stuper inn i solnedgang eller nakne indianerpiker- jeg kan ikke hjelpe for det. Har prøvd å gå i terapi for det men må bare erkjenne at det er en mørk side av meg som har kommet for å bli. Tok forresten også en tatovering da jeg var 18, og ville nok aldri tatt den i dag men den er allikevel en del av meg og husker godt diskusjonene med snobbete slektninger angående tatoveringer. Nå må jeg bare erkjenne at jeg har en harry side som inkluderer tatovering og countrymusikk. sånn, det føles godt å si det høyt etter å ha vært i skapet så lenge.

Skrevet

vet ikke om jeg syntes det er harry, men jeg syntes ikke noe om det.

Skrevet

jeg synes ikke det, jeg skal ha det kinesiske tegnet for datter og datoen hennes på skulderen. den skal være liten og søt. jeg syns derimot det er harry med de som tatoverer et helt bilde av barna sine på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...