Gå til innhold

Hvorfor teste før mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så sinnsykt mange jenter her inne som er så tjukke i hue og trange i nøtta! Tester maaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dager før mens og syter & klager når testen er negativ......!

Er det mulig?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig?????

Å henge seg oppi det? Sikkert like tjukk i hus og trang i nøtta du som må kalle oss slitere/forhåpningsfulle dette.....

Du kan vel bare lavær å lese trådene om dette viss det irriterer deg så grenseløst!!??

Skrevet

jeg testa før mens .. særlig før hver gang jeg drakk alkohol.. etter og prøvd i 2 år så syns jeg særlig å teste før drikking var en trygghet for meg. Min test var positiv 3 dager før mens.. og ble positiv...så det så:)

Skrevet

Jeg tror de ser på det som en hobby.et rituale man liksom må gjennom til den samme tiden hver mnd.

Skrevet

hmm..... jeg testet før mens, var ganske sikker på at jeg var gravid, og hadde rett og.

var no og noe småtteri å henge seg opp i.....

Skrevet

jeg testa åsså før jeg fikk mensen og nå har jeg ikke hatt den på snart 9 måneder så det hadde blitt lenge å vente på mensen for så å teste:P

Skrevet

Enig med en eller annen anonym lengre oppe her... Jeg også testa før mens hvis jeg skulle drikke alkohol. Testa positivt før mens også, nettopp fordi jeg hadde tenkt meg på fest og sjekka for sikkerhets skyld...

Skrevet

Hvilken logikk er det egentlig? Dersom en tester før ikm (eller rundt ikm for den saks skyld), så kan godt testen bli negativ selv om en faktisk er gravid.

Dersom en prøver å bli gravid får en da jammen holde seg unna alkohol

Skrevet

Var vel ikke direkte noe innlegg om alkohol dette vel? Dessuten er det sånn at embryoet ikke tar til seg noe som helst fra mor før uke 7. Fram til da,lever den på plommesekken. Alkohol har derfor ingenting å si. Det er sånn fra naturens side. Ikke fordi at mor skal drikke,men før tidene med tester,så tok det som regel par mnd før mor skjønte hun var gravid.

Jeg skjønner ikke heller hvorfor folk må teste seg før ikm. Og ikke noe bedre at de henger inne på 1.tri og lurer på om de er gravide.

Noe som er umulig å vite for alle andre. Men jeg tror nok også det at det er et rituale til slutt. Må bare være sånn.

Skrevet

Jeg irriterer meg litt over de som tester før mensen, får positiv test, får mensen når de skulle, og så nesten går under pga. den traumatiske SA'en de mener de har hatt. Er det bare jeg som har fått beskjed av legen om at det ikke er lurt å teste så tidlig? Siden så mange tidlige svangerskap ender opp som vanlig mens så legger man bare opp til mange skuffelser og unødvendig drama, mener nå jeg.

Noen av jentene er gjengangere når det gjelder å 'miste før mensen', og alle okker seg med dem over de forferdelige tragediene, virker det som. Og neste gang de dukker opp på 1. trimester så er det plutselig snakk om at det var SA'er i uke 5 og 6. Det irriterer meg skikkelig mye.

Skrevet

Den uttalelsen der kunne du spart deg,anonym. Dersom du er så uopplyst og dum at du tror at ikke alkohol _kan_(legg merke til ordet kan,ikke at det nødvendigvis gjør det i alle tilfaller) påvirke fosterutviklingen tidlig i svangerskapet,så bør du ta deg en ny runde på skolebenken. Typisk uttalelse fra en som har drukket tidlig i graviditeten,og prøver å lage unskyldninger overfor seg selv og sin dårlige samvittighet.

Skrevet

Det er meg du sikter til. Beklager å måtte skuffe deg,men jeg har nok ikke drukket i svangerskapet att all.. Jeg bare sier det legen sa til meg når jeg spurte åssen det var for de som hadde drukket.. Men klart,du er sikkert lege du og,med enda mer utdannelse og er spesialist innen alt som har med foster å gjøre? Eller er du en av de som sliter no sinnsykt med å bli gravid å hater alle som er gravide og fordømmer alt de gjør? Jeg tipper det siste. Men lykke til, håper spira sitter.

Skrevet

Men jeg har drukket, i alle fall helga før positiv test, etter 29 pp eller noe sånt med egentlig veldig lite håp om at noe skal skje må man jo rett og slett prøve å leve relativt normalt da... Å ha delt ei flaske vin med mannen på lørdagskvelden ei uke før jeg testa positivt er i alle fall ikke jeg så veldig engstelig for, ikke har jeg dårlig samvittighet heller.

Skrevet

Jeg testa positivt noen dager för. og hun er naa 2 mnd gammel.

Jaaaeeevla irriterende vel, HI?

Skrevet

Dette er helt utrolig..!!!!

Startet med en debatt om testing før mens og endet opp i den vanlige debatten om alkohol i svangerskap..

Det er IKKE bra og drikke under svangerskapet overhodet, MEN det skader ikke baby`n før uke 5 da begynner den å dele blodomløp med mor!!!

Om en har tatt seg et glass vin eller en kollosal fest helga før mens/testing så skal en ikke gå rundt og lure på hvor skadet dette barnet kan være!!!

Jeg festet selv før min gutt ble påvist inni magen, av den enkle grunn at jeg gikk på p-piller når jeg ble gravid.. Det er en frisk og rask gutt i dag!!

Så slapp av, dere som slitere som ikke kan fordra de som ikke sliter og dermed ikke er avholds under prøvingen... SKJÆRP DERE!!!!!

En kan ikke dømme andre utifra egne problem!! (jeg sliter selv, men tar meg en fest om jeg vil og anledningen er der... mellom mens-el)

Og til dere som tester før mens.... jeg synest det er tragisk at det må være slik men jeg forstå alikavel.. ønsket er så stort og vi vet at skuffelsen blir desto større men klarer ikke lavære!!!

Og bare for å ta med en diskusjon til da...... synest det er trist at 1.tri er blitt "ødelagt" av en anonym som ikke tåler de som ikke har blitt gravide ennå!!! Skjønner det kan være travelt med alle spm.. men herregud da kvinne, overse det!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...