LilleBanan blir storebror Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Må innrømme at jeg begynner å bli griselei disse mat spørsmålene selv,men det dukker da opp ett i ny å ned som man klør seg litt i hodet av. Kjøpte sån westfalerskinke på butikken i sta, var så salt, tegn på at den er gammel? (sto jo dato på pakka da) Men det jeg egentli lurte på er at når jeg har den på pizza å steker den, fjernes alle eventuelle bakterier da? Blir skinka stekt nok liksom? De fleste sier man bare kan spise spekemat men jeg lurer nå litt likevel jeg da:)
Gjest Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 10 minutter i 200 grader dreper de bakteriene som kan være skadelige skulle jeg tro...Nyt pizzaen din du:)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Jeg har spist spekeskinke i alle mine sv.skap, og spurte legen om det i mitt første. Han sa at den eneste ulempen med å spise spekemat, var at det var mye salt i det. Er jo ganske varmt inni ovnen, så jeg har spist westfalerskinke på pizza i dette sv.skapet uten betenkeligheter.
Smellt P. Tjukka Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Er den stekt så er det jo greit ! Og spekeskinke er ikke anbefalt av matportalen , som er et sted drevet av offentlige myndigheter ; Kjøtt Kjøtt er en viktig kilde til flere næringsstoffer. Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar (se saken Skadelige bakterier og parasitter). Skadelige bakterier og parasitter kan gi deg infeksjoner som påvirker barnet ditt. Følg de generelle rådene for matlaging lenger ned. Så om andre velger å drite i anbefalinger , så kan du ta et valg på egenhånd ...
LilleBanan blir storebror Skrevet 11. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2007 Tusen takk for svar dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå