Gå til innhold

2 mnd - men NEKTER å ligge på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre med det?

Hver gang jeg prøver å legge han på magen hylskriker han fra første sekund. jeg har prøvd alle mulig triks for å roe han ned og for at det skal være spennende og gøy i steden for traumatisk.

Jeg blir så lei meg for jeg føler at han ikke får den treningen han trenger for å løfte hodet :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille tass er heller ikke så glad i å ligge på magen, han er snart 8 uker gammel..

Enten så gråter han, eller så legger han seg bare ned å slapper av med hodt til en av sidene..

Han kan da imidlertid innimellom ligge å trene litt på å løfte hodet sitt uten å bli sint, men det er sjelden..

Jeg løser det foreløpig med å la han ligge over en pute i sofaen eller i stolen jeg sitter slik at han må løfte på hodet for å se noe, dette takler han fint, og han liker å ligge slik å studere..

Tror de må få lov å ta det litt i sitt eget tempo. Var på 6 ukers kontrollen for 2 uker siden, og da sa helsesøster at de ikke burde ligge så veldig lenge på magen av gangen ennå, men greit om vi prøvde flere ganger for dagen..

Prøv det med sofaen og en pute, kanskje han liker det, lykke til:-)

Skrevet

Hei!

Prøv og legg han på magen hver gang du har skiftet bleie, men legg han mot deg på stellebordet slik at han har oversikten.

Skrevet

En venninne av meg hadde samme problemet, hun fikk en fysioterapeut til å se på det, og det viste seg at jenta hadde en slags vridning i rygg/nakke, som gjorde at det var vondt å løfte hodet. Mener ikke å male fanden på veggen, men hvis det er noe slikt, er det jo bedre å få det fikset tidlig! Hør med helsesøster, evnt lege eller fysioterapeut!

Skrevet

Ungene mine har vært ganske sterke i nakken hele veien, så det har jo ikke vært det store problemet. Pleier å ha lille liggende, på magen, oppå meg i sofaen eller på gulvet - ikke for treningen sin del da, men det trener jo nakken like mye som om ungene ligger på magen på gulvet. :) Er bare ikke alle ungene som liker dette med å ligge på magen like godt. Min første hatet det, var kjapp til å komme seg rundt, men hylskreik når han ble liggende på magen :)

Skrevet

Hei, min var også sånn, han hylskrek når han ble lagt på magen, var ikke snakk om å legge hodet til siden og slappe av nei. Det var sånn i 3 mnd kanskje, etterhvert gikk det an å ligge korte stunder på magen. Når han var 5 mnd hatet han det fortsatt, men mest klaging og ikke skriking lenger. Nå er han 7 mnd og vil bare ligge på magen. Åler seg rundt i ring og bakover. Han er ikke blant de første til å begynne å krype og krabbe akkurat, men han ligger ikke etter i utvikling heller. Så bare ta det med ro, det går seg til selv om babyen din ikke liker å ligge på magen nå. Ha babyen på din egen mage og senk deg bittelitt bakover, litt lenger tilbake etterhvert, da får h*n litt trening. Etterhvert kan du la babyen ligge litt på magen selv om h*n klager. Men enn så lenge syns jeg ikke du burde stresse. 2 mnd, da er de jo bare små hjelpeløse knøtt som trenger kos og trygghet...;-)

Skrevet

Jenta mi var også hysterisk de første månedene når jeg prøvde å legge henne på magen...trodde aldri det skulle skje! men selvfølgelig gjorde det det!! Du må bare være tålmodig og øve flere ganger for dagen i korte perioder. Som de andre sier her etter bleieskift eller bare en liten stund på gulvet mens du underholder. Det som funket aller best for oss var å la henne ligge oppå brystkassen eller magen vår . Det var straks mer spennende og det var liksom en vits med å løfte hodet for å se mamma eller pappa:) Sakte men sikkert løftet hun hodet i lengre og lengre perioder og trivdes mer og mer på magen.

i dag gjør hun nesten ikke annet!! Prøve å skifte bleie er omtrent umulig. Noen gang prøvd å skifte på en elektrisk ål?? :):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...