Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Har fått ein av legen som eg hadde regnet ut selv,ein i uke 16 og ein nå i uke 22. har prøvd mangen ulike termin"kalkulatorer" og får forskjellige svar kver gang liksom! lurer sånn på kem som kan være riktige???Den første reknet eg ut ettersom når vi hadde sex, ein etter første dag på siste mens.og ein etter første dag med siste mens pluss at eg har alltid hatt ein syklus på 21 dager og ikke 30,for det var stor forskjell... vi hadde sex 24-25-26 juni. siste mens var 15 juni(første dag). syklus på 21 dager...hva kan være riktigt? håper noen kan hjelpe meg! legen fant ut termin den 19 mars. eg 16 mars og ultralyden 29 mars. synest det var helt feil eg. men eg veit jo at man skal stole på ul sånn ca da,men eg fødde ei uke før tida sist og! hjelp hjelp hjelp......
EtMirakel Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Jeg er like irritert som deg, min dato som reigens når jeg hadde sex gir meg en termin på 7 mars, legens siste menstermin er 1 mars, mens UL termin viser termin 18 februar! for bare ikke ting til og stemme..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 for meg eg utregnet mens termin og ul termin bare en dag fra hverandre. men har hørt fra andre og jordmor sa det og at det er UL termin som gjelder, den går IKKE ut ifra når en hadde sist mens, eller sex eller El (selv om man må ha hatt alt dette) men hvor stort fosteret er. Derfor alle tar ordninær ultralyd i uke 17-19 da alle foster er like i vekst. Noen kan legge på seg mer eller mindre, tidlig eller seint- men ike uke 17-19 kan man regne seg frem til termin utifra størrelsen. Det er hvertfall dette jeg har hørt!!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 På babyverden har de riktig terminkalkulator for mitt distrikt, hører det varierer litt fra sted til sted hva som er et fullgått svangerskap. Her gjelder 40+2 som fullgått, det stemmer også overens med disse snurrehjulene som jordmødrene bl.a. bruker. Men sykehuset går utfra din ul-termin. Selv om de desverre ofte ikke stemmer helt. Så dette får heller bli et problem hvis du skulle gå over din termin, kanskje de går med på å sette deg igang før siden du er sikker på terminen din.
eggstokk Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Husk at sædcellene kan leve opp til 3 dager inni deg. Så ikke se deg blind på den dagen dere hadde sex. :-)
Brunetta =) Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Eg hadde og sagt 16 mars på deg da. Mine har kommet på min dato, merkelilg nok. Venter nr 4 nå.
Thea-81 Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Ikke irritert, men frustrert. Hadde en termindato som både jeg og alle andre var enige i - men så er det tvillinger og nå har jeg jo ingen dato og forholde meg til i det hele tatt Fikk bare beskjed om at hvis jeg holder ut til begynnelsen av mai er det bra...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 ja det var godt og høre...da sier vi 16-19 mars da:-) hehe...stoler faktisk ikke heilt på ultralyden og dei tok "feil" sist også!
snuppelura_jente3 Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Og det morsomste av alt - babyen kommer når det vil ) Jeg irriterer meg også over de ulike termindatoene, særlig UL-dato, som de to andre gangene har satt meg tilbake i tid.. som jeg har vært uenig i begge ganger pga mensterminen... Så ble det sånn at 1. mann kom 4 uker før UL termin, og de mistenker hun var fullgått, for hun veide 3,4 kilo og scorte som en fullgått baby på de nyfødt testene, viste ingen tegn på å være prematur.. So much for den UL-terminen... 2.mann kom 4 dager før UL termin... You never know! Min lærdom er iallefall at alle disse terminene er sånn ca terminer, babyen kommer når den er klar - enten litt før eller litt etter, men sjelden akkurat på anslått dato iallefall...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Min første kom dagen etter UL-termin og tre uker etter min. Fikk beskjed på sykehuset at jeg hadde gått langt over termin....
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 idag er jeg irritert på at legen skrev 25+6 på helseskjema når jeg vet jeg bytter uker på søndag- og dermed er 25+4 idag..... merkelig for han fant jo frem hjulet og telte seg frem til rett uke.... jaja- ungen kommer sikkert ut med tiden likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå