Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 de kan skrive resepter mener jeg, så sikker SM også
gladmage Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Sjekket på nettet, de kan ikke skrive resepter og ikke sm.... Da må de i tilfelle ha noe tilleggsutdanning. En vanlig jordmor kan ikke gøre dette..
Gjest Orkideen Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Trenger du sykemelding eller resepter må du ta kontakt med din egen fastlege.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Nei de kan ikke det. Opplevde i mitt forrige svangerskap at jordmor bare ringte til fastlegen min og sa at han måtte ordne med en sykemld til meg med en gang og at jeg kom innom og hentet den der og da. Jordmor har kontor i samme bygning. Legen verken undersøkte meg eller spurte om hvorfor. Jordmor bare sa over tlf hva det skulle stå i SM. De har tydeligvis et greit samarbeid og legen stoler på jordmors avgjørelser.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Jeg går til privat jordmor som har samarbeid med en lege. Hun kan skrive både henvisninger og sykemelding, og bruker legens stempel. Så noen jordmødre kan gjøre dette.
Bobine Skrevet 12. november 2007 #8 Skrevet 12. november 2007 Nei de kan ikke det. Fastlegen min presiserte det da jeg var på kontroll i uke 12. Det er det legen som ordner, med legens stempel og legens underskrift. Men lege og jordmor pleier å samarbeide rundtomkring, så det trenger jo ikke å være så vanskelig.. Hvis jordmora signerer sykemeldinga, da er det rent teknisk forfalskning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå