Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Noen som har blitt satt igang selv om alt står bra til med babyen? Jeg er halvannen uke over termin og kjenner lite liv,sover lite,engstelig for alt og nervøs... har vært på sykehuset for noen dager siden, og de sa jeg måtte vente til ihvertfall 2 uker over fordi babyen hadde det fint. Hva med mor da? Tas det ikke hensyn til mine synspunkter? Er det noen som har råd til hvordan jeg kan nå igjennom?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Hei Jeg har blitt satt igang 2 ganger 10 dager på overtid, første gang var det litt lite fostervann, andre gang var alt helt topp med baby, men jeg begynte å bli bekymret og deprimert. Det skal tas hensyn til mor også. Så be om en overtidsvurdering og forklar at du ikke orker dette........ Lykke til!
Mippen Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Jeg er i dag 11 dager på overtid. Har overtidstime på tirsdag. De setter meg nok igang da onsdag/torsdag hvis det ikke har skjedd noe innen da...spennende. Husk bare å kjenne etter minst fem bevegelser i løpet av 20min innen en dag. Min lille gullgutt har vært noe latere de siste par dagene men tenker nå på at han ikke har den beste plassen og morkaken jobber ikke like godt nå med levering av næring. Men kjenner han jo såklart... Ikke gå rundt og vær nervøs, ring da heller føden og få gode tryggende svar. Men er helt enig om at vi fort blir bekymret...skal ikke mye til før jeg blir d disse siste dagene. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Hei...jo visst- det SKAL tas hensyn til mor også - det er tross alt en stor og hard jobb vi har foran oss ved en fødsel... Jeg ble satt igang nå sist mandag, fikk min lille prins samme dagen...ingen grunn fordi han hadde det bra - men jeg slet med søvn og var utslitt, bekkenløsning og vondt i hofta... Hvis jeg var deg ville jeg bare strigrått og fått time på sykehuset hvor du skal føde og sagt hvordan det er - og at du faktisk ikke sover om natten...og at du er helt utslitt!!!!! Jeg ble møtt med mange rare ansikter- hæææ, igangsetting 2 uker FØR termin...urettferdig sa venninnene mine og lo -for de måtte vente til overtid! Men som sagt, tårer og sånt er dessverre fortsatt et middel som fungerer...vær ærlig og si det du skrev ovenfor - nervøs, søvn, engstelig... Lykke til... og ps - det var en fryktelig intensiv fødsel når jeg ble satt igang - men glad det er over...bare spar på kreftene...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Vel.. Joda det skal taes hensyn til Mor også ja. Hvis hun sliter med bekkenet , etc Men hvis mor har det bra ,( enn må regne med å være sliten , sove dårlig , osv osv osv) så blir ikke barnet tatt ut , før overtids fristen. Så lenge han har det bra vel og merke. Barnet skal HELST komme av seg selv , og nå er max grenser satt til 18 dager , hvis alt ligger til rette for det. Dvs at mengden fostervann må være tilstede , ingen tegn til lekkasje , osv. Så det er ganske egoistisk gjort å stille seg opp å hyl grine på sykehuset , ei uke på overtid, fordi man er lei og vil at ungen skal komme ut! Så lenge Mor har det bra & barn har det bra , skal barnet få bruke den tiden den trenger for å komme seg ut i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå