Gå til innhold

HJELP, vesla vil ikke ha melk :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tullemor på 9 mnd har de siste ukene gradvis tatt mindre og mindre pupp. Hun spiser tre måltider om dagen, og har vanligvis fått pupp 3-4 ganger i tillegg. Nå er det knapt en gang i døgnet. Det har selvfølgelig gått utover melkemengden min, jeg har sikkert ikke mye nå... :-( og det forsterker kanskje at hun ikke vil ha pupp. Hun drikker litt fra flaske, men på langt nær nok tror jeg. Kun 50 ml mme samt pupp en gang i dag. Drikker bra med vann til måltidene.

Er så redd hun skal bli dehydrert! Hvor mye melk bør babyer på 9 mnd ha per dag? noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? er jo ikke akkurat så lett å tvinge henne til å ta pupp/melk fra flaske heller...

Uff, frustrert nå altså... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Snuppa mi er 7 1/2 mnd og har begynt på akkurat samme måten. Men hun drikker på morgenen og på sengekanten rett før leggetid.

Hun drikker ikke særlig til måltidene sine heller, men vi øver masse på det :-) spiser 2 grøtmåltider, helt middagsglass og litt fruktpure hver dag.

Men hun har et par våte bleier om dagen, og er i strålende humør så lenge jeg ikke forsøker å amme henne ;-)

Tilbyr vann flere ganger om dagen, og regner med at hun drikker om hun er tørst.

Så lenge hun drikker godt med vann om dagen, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg :-)

Skrevet

Har samme problem her. Jenta mi er nesten 10 måneder og drikker i stort sett ikke noe i løpet av dagen. I tillegg har hun selv bestemt seg for å slutte med pupp for noen dager siden. Men ifølge min helsesøster får barnen nok veske dersom de har våte bleier og blank tiss som ikke lukter sterkt...

Jeg prøver å få i min lille jente masse frukt og lignende. I tillegg tilbyr jeg henne vann flere ganger om dagen, selv om hun ikke drikker noe. Så, så enge hun drikker litt og har tissebleier er det sikkert greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...