Gå til innhold

Spør her og - nyfødt baby med feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla har sovet hele dagen og spist ganske lite. Hun tar brystet, men slipper det etter et par tak. Drikker litt, men langt fra vanlig dose.

Målte tempen i sta og da var den 38. Tok av henne litt klær og tok ny temp en time senere og da var den 37,9. Hoster og nyser litt, men gråter eller sutrer ikke.

Ringte legevakta, men fikk beskjed om å ringe føden da de ikke tok i mot så små barn. Føden sendte oss videre til barsel som ba oss ringe legevakten siden det ikke er leger på avdelinga. Dette er bærum sykehus.

Så hva gjør vi nå da? Er vi i overkant bekymret? Skal vi bare se det an utover kvelden, eller ringe på nytt? Er så jævla kjipt å bli avvist. Føler meg jo helt hysterisk....

Om feberen stiger, eller hun blir dårligere drar vi selvfølgelig direkte opp dit.

Takk for synspunkter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du godt kan ta en ny telefon og mase litt siden det er snakk om en nyfødt. Hadde barnet vært noen mnder så hadde jeg ventet å sett. Pump gjerne litt melk som du gir med en skje eller sprøyte uten spiss.

Skrevet

Hei. Jeg har villet tatt å stått på mitt, å fått ungen inn på en sjekk. Dette pga av at barn under 3 mnd ikke trenger å få feber når di er syke. Så hvis di en sjelden gang får høy feber så skal man iværtfall være på vakt!! Jeg er 4 barns mor, å har vært ut for en del ang syke barn. Ikke føl at du er hysterisk eller maser. Bedre å få undersøk babyen en gang for mye. Å ihvertfall hvis den sover å ikke er så intresert i mat. Så ring du, å bli sint på dem, hvis de ikke vil la dere komme.

Håper småttisen snart blir frisk. Klem.

Skrevet

Nyfødte skal vel egentlig ikke få feber. Jeg ville bare ringt igjen, ikke tenk på at du maser.

Jeg gir aldri gutten min febernedsettende før han har over 39 i feber, men han er 1 år.

Babyen din har ikke akkuat mye i feber, men hvis du er veldig bekymret ville jeg bare ringt igjen til legevakten eller barsel.

Lykke til!!!

Skrevet

Ring og ikke gi deg. Da tulla mi ble syk med feber da hun var 4 uker så sa barnelegen på helsestasjonen att hun bestandig la inn så små barn med feber bare for å være på den sikre siden...

Skrevet

Nyfødte skal ikke ha feber. Ring igjen med en gang!!!

Skrevet

Hei i Bergen skal en kontakte barneklinikken med en gang når en baby under 3 mnder får feber eller blir syk på annet vis.

Jeg ville ringt en gang til, selvom feberen ikke er så høy, så bør babyen bli sjekket, for sikkerhetens skyld.

Skrevet

Har hun blankt snørr? I såfall kan det være RS-virus. Dette er et forkjølelsesvirus som vi andre merker som vanlig forkjølelse, men små babyer kan bli veldig dårlig.Problemer med å puste da de blir så tette. Har jobba på barneavdeling selv, og der hadde vi masse RS- babyer innlagt. Dette er jo også rette tida for RS virus. Ville ringt barneavdelinga jeg - dersom dere ikke får hjelp på legevakta. Selv om de er så små, så vil de ikke ha syke barn inne på barsel,- da det er veldig smittsomt. Derfor blir de innlagt på barneavdeling ( isolat dersom det er RS).

Ville absolutt mast,- det trenger ikke være no farlig,.- men hun er jo så lita, og ettersom hun ikke tar til seg nok mat synes jeg det bør sjekkes opp!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...