ana baroma Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Filteret er rensa, svigermfar mener at salt er løsningen (hvolket det ikke var), gubben maser om glansmiddel (som vi er fri for), og jeg ser for meg at jeg må ta oppvasken selv snart.... Noen som aner hva løsningen kan være?
Tomine is my star Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Du har ikke for mye i maskina? Sjekket at den greia går rundt?
LadyLuck & Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 det finnes noe nytt fra finish (tror jeg) som vasker oppvaskemaskinen. Du setter det en tom oppvaskemaskin,lar programmet gå. og så skal vist maskinen være ren. Men vet ikke om det funker,her i huset er det jeg som er oppvaskemaskina =)
Pysa Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 min askomaskin tåler ikke potetrester, det lager belegg på glass osv. alt annet trenger vi ikke skylle bort, men en bitteliten potetbit er nok. har du prøvd maskinrens, forresten?
Sånn kan det gå Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Du må sjekke om noen av åpningene i de "dingsene" som snurrer rundt og sprer vannet, er tette.
SaDa Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Aner ikke, men du får kjøpt oppvaskmaskin rens som du skal bruke på tom maskin. Denne skal fjerne fett og kalk i maskinen. Jeg syntes det blir rent og pent i maskinen etter å ha brukt den.
ana baroma Skrevet 11. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2007 maskinrens er prøvd for et par uker siden, og den har aldri fuska før... Den som skal gå rundt gjør det, har ikke for mye i, og jeg ser det på glassene spesielt. Så det er liksom de siste par dagene den ikek vil vaske reint. Kanskje vi må ha ny? Den er jo noen år da, hehe.
Bettybu Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Blir det sånn belegg/rester,,spesielt på glass?? Det lurer jeg på!!!?? Tømmer siler, bruker skyllemiddel
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Hos oss ble det reint etter at vi helte i glansemiddel... Synes knivene spesielt var så flekkete før. Kan jo være tilfeldig, da.
Pysa Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 ja, på glass, og noen ganger på hvitt porselen. alt det andre ser rent ut. ser ut som brunhvitt pulver, og det må vaskes av for hånd, ikke nok å kjøre maskinen en gang til. men det er altså potet som er problemet her. teit!
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 hm, jeg sliter også, vi har prøvd den nye maskinrensen, men noen av gangene vi har vasket så blir det ett sånn brunlig belegg på glass ol. og det går ikke bort om vi kjører det i maskina en gang til, må vaske det bort for hånd... irriterende,men nå skal jeg prøve ut om det kan ha noe med potet å gjøre som ei over her skrev:)
Pysa Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 husk at det kan være potet i middagsglass osv. potetmos er spesielt ille. må skylle både bestikk og tallerkner. møkka-asko!
ana baroma Skrevet 11. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. november 2007 Ok, nå tok mor sjøl ansvaret og sjekka den som går rundt oppe (under den øverste kurven), og etter litt om og men fikk jeg skrudd dingsen løs... Og pelte ut ikke mindre en 5 maiskorn:/ Så jeg antar at det er løsningen på problemet:) Håper jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå