Gjest Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Datteren vår (7 mnd) har aldri hatt problemer med soving. Siden fødsel har hun sovnet selv, fikk mat kl 1, 3 og 5 de første mnd. Fra hun var ca 5 mnd sov hun gjerne til 6.30. Den siste mnd har fungert kjempefint, legging kl 20, sover til 6.30, får melk. Er jeg ordentlig våken står jeg opp med henne da, men ofte sovner vi igjen til ca 9. Vi er ganske godt vant med andre ord. Nå våkner hun imildertid tidligere og tidligere, nå som jeg gjerne vil innarbeide at det aldri er morgen før tidligst 6.30. Hun våkner gjerne klokken 5, og nå har jeg ikke så lyst å venne henne til at det er greit å hyle seg til mat på dette tidspunktet. Prøver å drøye til 6, men hun blir fra seg av raseri. Går jeg bort til senga blir hun enda sintere når jeg ikke tar henne opp. Til slutt ender det gjerne med at sambo "caver" og plukker henne opp - selv kan jeg la henne gråte litt når jeg hører at det bare er "trass", men han gir seg fortere, bløthjerta mannen min :-) I natt våknet hun 4.30, og vi drøyde halvannen time før jeg tok henne bort i senga og ammet. Prøvde å gi vann, men hun finner seg ikke i å bli "lurt". Smokk har hun aldri villet ta. Hun er jo sulten stakkar, roer seg med en gang hun får mat, og kan gjerne sove noen timer til da --- men hvordan skal jeg få henne til å utsette "frokosten" litt? Bør jeg bare finne meg i at hun begynner dagen kl 5, når hun likevel sovner igjen etterpå? Hun har fine sovevaner på dagtid, sover 1-2 timer formiddag og kanskje en time mellom 15 og 16, sover sjelden etter kl. 16, føler ikke at vi har så mye å gå på på dagsovingen. Noen som har et tips til et innbarka B-menneske??
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Er barnet mitt sultent, så får det mat!
Linchen Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Hm, tror nok at du bare må finne deg i dette... Hun har jo sovet mange timer og er sikkert skrubbsulten! Men - er spent på andre innlegg og tips!!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Det er vel ikke et så stort problem hvis hun sovner igjen etterpå?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 tja...synes ikke det høres så ille ut. Antar at du gir henne mat rett før hun legger seg? Kanskje du kan gi litt mer kvelds eller få inn et ekstra kveldsmåltid?
Gjest Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Hehe, jeg leste gjennom det jeg skrev, og jeg ser at jeg høres ut som en sutreunge selv. Greia er bare at dette er noe hun har begynt med nylig, og jeg er litt redd for at det skal utvikle seg til at hun starter dagen enda tidligere - at hun flytter grensen sakte men sikkert, til hun kommer helt ut av den gode rytmen vi hadde før. Hun får både grøt og melk rett før hun legger seg, hun er liten og spiser nok mindre enn andre barn på samme alder - hadde ikke klart å presse i henne mer. Jeg er klar over at andre har mye mer å klage over enn meg altså
Två små trollungar Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Hihihi! Synes nok du er litt bortskjemt, ja! :-) Snuppa her våknet annenhver time hele nettene til hun var 6,5 måneder... men da var det slutt på nattamminga! (Og det gikk veldig bra!) Jeg ville nok gjort som deg, prøvd å drøye morgenen til den "vanlige" tiden. Men dersom hun virkelig er veldig sulten (og ikke bare har lyst på litt kos og selskap...) må hun kanskje ha mat. I tilfelle ville jeg i første hand ha prøvd å gi henne mer og ev. senere om kvelden (f eks grøt eller MME/MM).
Två små trollungar Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Så ikke siste innlegget ditt. Kanskje det går ann å få i henne mer mat i løpet av hele dagen da, og ikke bare på kvelden?
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Skulle akkurat spørre; hvor mye mat får ho iløpet av dagen? Kanskje trappe opp maten på dagen med både middag og brød?
Gjest Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Sånn som det har vært i det siste har dagen sett ca sånn ut: ca 6.30 - 150 ml MME ca 9.00 en porsjon grøt ca 11-12.00 150 ml MME sover gjerne et par timer ca 15 - 150 ml MME, evt halvt glass middag ca 16-17 Halvt glass middag ca 19.00 en porsjon grøt og 100 ml MME før sengetid. Hun er 64 cm lang og veier fremdeles godt under 7 kg, så hun er ikke så stor. Hun klarer ikke drikker mer MME, har prøvd det. Men denne uka har hun av og til spist et helt middagsglass, og hun drikker mer vann. Skal prøve å få i henne mer mat jevnt over på dagen kanskje det hjelper, takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå