Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så oppgitt!! Hva tenker mannfolk med egentlig? de sto søren ikke forrest i køa da intelligens ble delt ut!!!

Pappan til lucas er så stolt over at det er farsdag i dag, mne besøke lucas på farsdagen nei det gjør han ikke, da jeg forsiktig kommenterte det og lurte på om han ikke skulle komme en tur fikk jeg til svar at det var min oppgave å komme til han med kake og pakke på farsdag:O

Jeg sa som jeg tenker at det er faktisk hans oppgave å besøke sønnen sin og at jeg drar ikke er syk unge ut i dette snøhelvete for å reise nesten to timer med buss og besøke han og det burde han forstå, men nei han bare ja det er faktisk flere enn meg som vil møte lucas hær hjemme (familien hans).. jeg har kommer flere ganger på besøk til dem jeg og flere ganger har jeg invitert dem til å komme hit men de har ALDRI besøkt lucas hær hjemme de, og det sier mer om dem enn om meg som faktisk har vært veldig fleksibel ved å besøke dem og også la barnefar sove over hær så han har mulighet til å besøke lucas.

Men nei han kan ikke kjøre ut hit på dårlig føre.. skal han ikke besøke lucas hele vinteren på grunn av det da? du kan faktisk ta buss du også sa jeg til han, men nei han har ikke penger men det blir bedre når han får jobb.. men det blir det ikek for når han har jobb bruker han det som unnskyldning til å ikke komme fordi han jobber lenge/ er sliten.. han har ALLTID en eller annen dårlig unnskyldning for å ikke komme mens jeg sitter hær og svelger tusen kameler og gruer meg til den dagen lucas står hær med sekken på ryggen og gråter fordi pappan ikke henta han til overnatting fordi han ikke hadde økonomi til å ha han hos seg (ja han har nemlig brukt den unnskyldingen flere ganger for at han ikke kom hit på besøk)...

Jeg er så frustert og sinn at jeg sa til han at vi får dra på familieværnkontoret eller noe og ordne en fast avtale når han ikke setter pris på at jeg er så fleksibel at han får komme når som helst iløpet av uka, det eneste jeg krever er at han kommer ca to ganger i uka så lucas ikke glemmer han mellom hver gang han kommer.. men neida han kommer max en gang i uka om man er heldig og da tror han som alltid at han er på hotell og lemper lucas over til meg med en gang han blir sutrete eller har basjet!

Ikke skjønner han poenget mitt heller når jeg sier til han at vi må begynne å få mere rutiner og ordning på alt for dette kan ikke fortsette slik! Alt jeg fikk til svar er at dette er ikke noe langtidsproblem, når han har fått jobb og ny bil skal han besøke lucas, men han har mistet rundt fem jobber siden lucas ble født og når han har jobb bruker han den som unnskyldning for å ikke ha tid til å komme!

jenter hjelp meg, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at han skal fatte at å være pappa er ikke noe han kan være i perioder!!!

sorry om dette ble uryddig, jeg måtte bare blåse det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ikke så mange råd, bortsett fra ett; IKKE LA HAN STYRE SOM HAN VIL. Min lillekar er snart året og jeg har vært alt for snill med barnefar. Det har endt med at barnefar bytter hele tiden, han nekter nå ha faste dager og mener at han skal komme når han vil,- og ikke minst må vi være tilgjengelige hele tiden(ikke samvær uten meg) Han kan bytte dag opptil 4 ganger i uka og fremdeles ikke komme en eneste gang. Dette begynte i det små og jeg var livredd for at gutten og pappan ikke skulle få den gode kontakten. Ett år senere kjenner ikke gutten sin egen pappa, og barnefar er en usympatisk tosk jeg ikke kan stole på i det hele tatt. Barnevern og ikke minst familievernkontor har bedt meg sette klare rammer, og ha 2 dager i uka. Kommer han ikke da må han lære seg å vente til neste gang. Om dette er best for gutten er det sikkert mange som har meninger om men skal vi få noe struktur må det så være.

Skjønner at du har vanskelig for å se for deg et slikt scenario og det har jeg full forståelse for... Men for å si det slik hadde ikke jeg heller drømt om noe slikt.. Sett grenser, aldri nekt han å komme når det er avtalt og la han skjønne at det ikke er gutten sin feil at vi har glatte veier om vintern!

Lykke til:=)

Skrevet

det er akkurat noe slikt jeg frykter, og jeg har sagt til han så sinnsykt mange ganger at vi må sette oss ned og skrive en avtale på faste dager og tidspunker dær han kommer minst to ganger i uken fordi jeg (som jeg sa til han) har ett liv jeg også og kan ikke holde meg hjemme hele uken fordi han kanskje kommer en eller annen gang.

Har også prøvd å lokke med den at dess fortere han blir kjent med lucas og lucas blir trygg på han, dess tidligere kan han få ha han på overnatting, men det virker ikke som om det når inn for han tror han har all verdens tid til å bli kjent med lucas før lucas begynner å forstå noe som helst om at han ikke dukker opp.. men tiden går fort og snart vil lucas begynne å skjønne at det er pappan hans som kommer i ny og ne men som ikke syns han er viktig nok til å møtes ofte:(

takk for det;)

Skrevet

Uff, nei har ikke så mange råd jeg heller. Men håper du får han til å innse at det r greit å ha faste rutiner fra så tidlig som mulig.

Jenta mi er bare 15 dager, og pappaen kom ikke en gang på sykehuset...enda han egentlig skulle vært med på fødsel og det hele. han kom for første gang når jenta var 3 dager gammel, og etter det har han sett henne 4 ganger. Prøvde den første uka å si til han at han fikk ta stilling til hva han ville i forhold til henne...og da var det nesten: gir du meg et ultimatum, du som valgte å beholde et barn jeg egentlig ikke ville ha!!!

Og den får jeg hver gang jeg kommer med noe...jeg kan jo ikke kreve noe av han jeg som valgte å beholde barnet...

Blir redd for hvordan det kommer til å gå....med tanke på samvær ol.

Han har hatt sønnen sin nå i helgen, og jeg gikk opp til han i dag for å hente vantene mine som jeg glemte i går, og gi han farsdagskort....da sov han, og klokka var 12.45...

Ikke faen om jeg lar han passe jenta vår når hun er så liten...han klarer jo ikke stå opp til normal tid en gang:(

Han vil sikkert ikke komme til å ta initiativet til det heller:(

Nei, møkkamenn....vi får finne oss noen reservefedre Tigern:)

Men er jo skummelt det og...tenker på det...hva om vi får ny kjæreste, og barnet knytter seg....og det skulle bli slutt...og all kontakt forsvinner

:(

Den nye mannen har jo ingen forpliktelser..wææ...

Nei, nå ble jeg litt borte fra tema...

Håper virkelig det ordner seg for Lucas og pappaen..er jo viktlig at de bygger opp et forhold!

Skrevet

Bestill time på familevernkontoroet. Det gjorde jeg( for meg selv altså). Det var virkelig oppmuntrende og ikke minst avklarende. Jeg vet hvor lett det er å tenke at en får bare la han få viljen sin( for en siste gang liksom) men det virker som at jo mer enn ønsker å gi, jo mer grabber dem til seg. Sist han var her endte det med krangel hvor jeg fikk høre at jeg aldri hadde lagt noe til rette for han, og om jeg virkelig ikke syntes han hadde stilt opp. (Han ser sjelden sønnen, han stakk når jeg ble gravid og har ikke kjøpt gutten en smokk engang, og han har enda ikke betalt ett bidrag) Så NEI, jeg syns ikke har har stilt opp. Det var dette som fikk begeret til å renne over for meg så nå er det ingen kjøre mor her. En leser så mye hele tiden om at fedrene kommer mer på banen og hvor sinnsykt flott dette er. Jeg er forsåvidt enig, men problemet er bare at for meg er en ansvarsfull pappa slik min egen pappa er. Barnefar er derimot en som setter de fleste fedre i dårlig lys og som ødelegger for dem som virkelig bryr seg om sine barn.

Poenget mitt(litt revet med,- blir så sint når jeg skriver....hehe) er at selv om en legger alt til rette blir det faktisk feil da også. Da er ikke det heller bra nok. Så lenge en gir vil de ha mer.

Ikke glem å skriv opp alt!! Avtaler, brutte avtaler, meldinger, ting som han sier) Veldig viktig om han plutselig slår seg totalt vrang.

Håper for gutten din sin del han tenker seg om. Men det er han som må legge til rette og omstille seg, ikke barnet!

Skrevet

Til deg med jente på 15 dager!

Ikke mas på han. Vet det er sinnsykt vanskelig og spesielt nå så kort tid etter fødsel. Og for all del ikke tolerer å få slengt slike kommentarer. Jeg hadde blitt så lei meg og jeg skjønner ikke at noen kan slenge ut slikt. Jeg hadde blitt redd for at han skal si slikt til barnet også etterhvert om han ikke slutter med det. Det er såklart lenge til noe slikt kan bli forståelig for henne men tiden går utrolig raskt og jeg syns virkelig det er rart at han kan si slikt etter å ha sett dattra si. Innkall han til FVK, og få frem at slike utsagn ikke skal forekomme mer.

Og du skal ikke la han passe jenta alene før du føler deg trygg på at han tar vare på henne. Overnatting frarådes før barnet er 1 år så ikke g¨med på noe du ikke mener er rett!

Skrevet

Men hvorfor gidder dere å bruke energi på desse fedrene? Jada har hørt det der om at man vil at barnet skal ha en far o.s.v., men for enhver pris? La de styre som de vil, vi er ikke mødrene deres. Jeg har alt gitt faren til min sønn beskjed om at joda han skal få se sønnen når han vil men han må planlegge det selv og at jeg vil ha beskjed i god tid på forhånd. Sønnen min ser heller ikke ut til å plages av at faren ikke er så mye til stede, men han vet jo hvem faren er.

Skrevet

For min del ble vell energi brukt siden jeg trodde det var det beste for barnet. Idag tror jeg det stikk motsatte er det beste for barnet. Jeg håper barnefar rett og slett kan holde seg borte for det meste og kunne jeg gjort det om igjen hadde jeg aldri mast på han i det hele tatt...

Takk for info om at sønnen din klarer seg fint:=) Synes en ofte kan lese mellom linjene at et barn uten kontakt med far kommer til å bli problembarn og få problemer også i sitt voksne liv..

Skrevet

da er du heldig anele.. første måneden til lucas så vi ikke snurten av pappan hær..:(

jeg aner ikke hva vi skal gjøre med de mannfolka, jeg fatter ikke hva de tenker med:( hær er det omvendt, når pappan er skikkelig idiot og ikke ser alt jeg faktisk gjør for at dette skal gå smertefritt og han er utakknemlig hender det en sjeldne gang at jeg smeller i han at han faktisk gråt og mente at jeg ødela livet hans med å ikke ta abort og at han bare skal holde kjeft fordi hadde det ikke vært for meg så hadde det ikke funntes noen lucas! Da .blir han faktisk litt ydmyk og sier unnskyld.

til du som lurer på hvorfor vi prøver og prøver.. fordi det er viktig for barnet vårt å ha en pappa og jeg skal i allefall tilrettelegge så mye som jeg kan for at det skal være mulig, det skal aldri være grunn til å si at det er min feil om det ikke går, vi skylder barna våre å prøve så godt vi kan å få ting til å fungere!Jeg skylder lucas å gjøre mitt beste for at han skal få ha en pappa, da kan ingen noensinne komme å si at jeg ikke gjorde mitt beste!

Skrevet

Det der har du nok veldig rett i, jeg tror kanskje at det kan være våres skuffelser som ubevist overføres til barna. For ro deg enda mer ned da så kan jeg jo si jeg har en gutt på 5 år som er veldig populær blant vennene sine i barnehagen, han har selvstendige meninger og er veldig omsorgsfull og et flott forbilde for andre. Joda han har sine rampestreker han også men han er langt i fra noe problembarn jeg som vokste opp med 2 foreldre var nok mye mer ufordragen og usikker på meg selv enn det han er.

Skrevet

Jeg syns du skal lytte til de over her, jeg, Puppis! Du må ikke la han styre deg. Det er ikke din oppgave å reise frem og tilbake med Lucas for å besøke far. Hva med å reise annenhver gang? Hver tirsdag reiser du til ham, og hver fredag kommer han til deg! (Eller andre dager) Og så reiser du til ham hver tirsdag, og hvis han ikke klarer å komme den ene dagen i uken, så får det være opp til ham. Ja, det er synd for Lucas, men det er ikke verdens undergang. Vi kan ikke ordne opp for dem hver gang.

Og ja, det er synd den dagen gutten står der med sekken sin og pappa ikke kommer, men det får du ta den dagen det skjer. Hvis han ikke har tid til å komme etter jobb, så får det være hans problem. Du har gjort ditt!

Skrevet

Men det er forskjell på å tilrettelegge og det å ta over og bli mor for barnefaren også.

Jada det er viktig at barnet har en far, men de har de jo alle sammen, jeg klarte i hvertfall ikke å lage et barn alene. Og joda jeg trodde vel en gang i tiden jeg også at ved å gjøre alt for barnefaren så ville jeg bli en god mor, men nei, det som gjør meg til en god mor er at jeg er her for sønnen min og lærer han opp til å bli selvstendig å ta vare på seg selv. Faktisk så har barnefaren også sagt at jeg er en veldig god mor for sønnen våres. Men samtidig er det viktig for meg at jeg gjør det jeg kan ved å IKKE legge kjepper i hjulene når han tar kontakt.

Skrevet

Jeg synes faktisk at barnefar bør komme dit barnet er. At de reiser til han nå og da er jo bare koselig men jeg ville ikke lagt til rette for en avtale hvor barnet må reise med buss 2 timer 1 gang i uken. Vet ikke hvor gammelt barnet er men har jeg forstått det rett om han bare er noen mnd? Vi går mot vinter og kalde dager. Er far her ute etter å få lagt ting i fanget på(som det jo kan faktisk tyde på) ser jeg for meg at Lucas bare blir å se barnet 1 gang i uken da.. Og det er når mor reiser til far. Og reiser du ikke bryter du avtalen! Og for HF er det konsekvenser med å bryte avtaler!! Mener definitivt at barnefar må legge til rette for samvær,- med å reise dit barnet er.

Skrevet

Jeg synes pappaen til Lucas er en dritt og fortjener ikke å få en farsdagspresang, ei heller kake.

Hvor gammel er Lucas? Hvis du slutter å ta kontakt tror du da han vil innse hva han har gjort?

Skrevet

lucas er fire måneder og en uke gammel, kaldt og jævlig å dra med buss og dessuten blir det bare enveis den avtalen da for han kommer til å utnytte det at jeg kommer til han:(

jeg mener det er fars ansvar å komme hit å besøke lucas når han er så liten, han må ta sin del av ansvaret han også.. for han er det visst en lek å være pappa, kjekt å kunne komme og gå som han vil..

Men jeg skal kontakte familievernkontoret og høre hva de sier også tar vi det derfra, heretter skal det gå på mine premisser og ikke bare hans..

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Når man ikke kan oppføre seg så dust! Har dere ikke avtale om hvilke dager han skal komme på besøk. Det har jeg og bf fått ordnet, at han "kun" får treffe henne lørdager. Da regner jeg med at han skjønner at han er nødt å komme da, liksom.

Skrevet

nei vi har ingen faste dager enda fordi han har alltid unnskyldninger til hvorfor han ikke kan ha det.. ikke bensin, dårlig føre, hodepine osv osv osv:S

Skrevet

Uff, jeg føler veldig med deg. Har dessverre ikke noen gode råd. Men jeg ville anbefalt å gå på www.affo.no og skrevet ut et sånt samværsskjema for baby og fyllt det ut. Snakk med de på familievern-kontoret, så kan du jo se hva du gjør:)

Lykke masse til! Det fortjener du.

Skrevet

takk for det:) skal snakke med familievernkontoret ja, virker som eneste løsningen når han ikke hører på meg så:)

Skrevet

Om du har en advokat, så be advokaten din om hjelp til å legge opp en samværsavtale. På den måten blir det noe fast, og ikke bare tull.

Skrevet

Han har da passet han flere ganger alene han og skal passe han i morgen å faktisk, er da ikke det det handler om vel, det handlet om at han ikke kommer så ofte som han sier han skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...