PrettyPink Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Har akkurat funnet ut at jeg er gravid og skal på julebord om 2 uker. har ikke planer om å fortelle det på jobben før etter jul. Familien får vite det i julen. Men de på jobben forventer at jeg skal drikke da vi alle har vært enige om at det er på tide med litt vin på oss. Jeg har jo selvfølgelig vært med på dette, samt å planlegge festen. Så nå trenger jeg en skikkelig unnskylding for å ikke drikke. Noen som kan hjelpe meg?
mamma`n til nurk Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Si du går på antibiotika for ett eller annet...skal jo ikke drikke da.
PrettyPink Skrevet 11. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2007 Har vært inne på tanken der ja, men hva kan jeg gå på antibiotika og jeg fortsatt kan gå på jobb som vanlig. Urinveisinfeksjon??
"Frostpinnen" Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Kan du ikke avtale med servitøren at han kun bringer deg alkoholfri vin. Litt lettere om du drikker øl da siden dere sikkert får vinflaskene på bordet. Antibiotika er oppbrukt vil jeg tro...
PrettyPink Skrevet 11. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2007 Vi skal arrangere et uformelt julebord på jobben, hvor vi på avdeligen spleiser på koldtbord og kjøper inn felles drikke. Den er vrien.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Kan du ikke bare si at du ikke er helt i slaget og ikke orker alkohol da?
PrettyPink Skrevet 11. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2007 Det blir nok siste utvei hvis jeg ikke kommer på noe annet lurt. Men synes den er ganske tynn da.
LanoLotte14.07.2008 Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Så er vi 2, jeg skal også på innflyttings fest på en på jobben på Lørdag og helgen etterpå skal det være julebord.. har selv vært stor i munnen og sagt jeg skal drikke mye. Jeg dropper innflytter festen, men julebordet vet jeg ikke hva jeg skal si. Så tar også i mot råd
Gjest Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Hvis du kjører bil kan du jo si at mannen eller et av barna dine er syke og at du må være lett tilgjengelig hvis det skulle være noe?
Dægern døtte Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Skal på julebord når jeg er en 8-9 uker på vei. Har tenkt å si grunnen til at jeg ikke skal drikke jeg da. Vi er et lite firma hvor vi har ganske godt arbeidsmiljø, så er ikke redd for å røpe meg selv om det er litt tidlig...
PrettyPink Skrevet 11. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2007 Jeg er bare 5 uker nå og jeg og min mann har bestemt at vi vil vente til jeg er 3 mnd på vei før vi sier noe til noen. Men det var et godt forslag om at en av ungene er syke. Den er jo ganske troverdig når ungene er 2,5 og 5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå