Eskimo Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Vi fikk ein bilstol som vart kjøpt for 7 år sidan, den ser heilt ny ut og me veit at den ikkje har vore i kollisjon av noko slag. Er det noken som veit kva tid den er for gammal? Me har ikkje bil og eg veit ikkje om den kjem til å bli brukt, men det kan jo vera kjekt å ha den i tilfelle, men eg vil jo ikkje risikera at den er ulovlig og for gammal... Noken som veit kva godkjenning som skal stå på dei?
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Tror jeg ville ringt f.eks. NAF, jeg. Noter alt av betegnelser som står på bilstolen. De kan sikkert gi deg svar.
"gullet" Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 stolene som var da, er lik de som er i dag... jeg klarer i allfall ikke og se forskjell.. er det bilstol for litt større barn?? de små . bærehåndtak er iallefall lik. jeg fikk en gutt for 7 år siden også.. så jeg ser at den stolen vi har kjøpt nå er lik, forskjellen til ossdenne gangen er at vi har kjøpt base til stolen, d v det jeg ikke om d var den gangen
Birthen Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Trygg Trafikk sier at stolen ikke bør være eldre enn ca 8 år, og den må være merket ECE R 44-03 eller ECE R 44-04 http://www.tryggtrafikk.no/filestore/Sikring_av_barn_i_bil.pdf
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 da jeg skulle ha mitt føsrte barn så sa moren min at jeg kunne få det som de hadde brukt til min lille bror (han var da 3år) de hadde kjøpt det brukt så det var rundt 6 år gammelt... da jeg ville bytte ut trekke på det sa de i butikken (etter at jeg hadde sagt hvor gammelt det var!!) at man ikke skal bruke bilstoler som er mer enn 5 år gammle fordi plastikken/isoporen tåler ikke så mye da selv om det ikke er brukt så skal man ikke bruke det etter 5 år!
Eskimo Skrevet 11. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2007 Ok, tusen takk:-) Det er ein baby-bilstol ja og den var registrert med 44-03 og er 7 år gammal, så i følge trygg trafikk så skal den då vera brukande (takk Birthe-Bergen!) Eg las igjennom ein del på trygg trafikk og det virka jo lovande:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå